Spørgsmål og svar

Hvordan får jeg hjælp til net- og mobilbank?

Hvis du har brug for hjælp til net- og mobilbank, kan du kontakte vores netbank-support: 

E-mail: hotline@sparkron.dk

Telefon: 44 70 21 21

Du kan ringe til support mandag - fredag: 8.00 til 22.00, weekend og helligdage: 11.00 til 20.00

Hvor bestiller jeg valuta i net- og mobilbank?
Du kan ikke bestille valuta i net- og mobilbank. Men du kan gratis hæve euro i alle Kontanten-pengeautomater. Har du behov for øvrig valuta, har du mulighed for at bestille det her. Bestil i god tid, da levering tager op til to uger.
Hvor finder jeg min Betalingsservice-oversigt?

Mobilbank

Klik på "Menu" i nederste højre hjørne, og klik på "Betalinger". Klik herefter på "Betalingsaftaler". Her kan du se en oversigt over dine BS-aftaler. 

Netbank

Klik på "Menu" i venstre side, og klik på "Betalinger". Klik herefter på "Betalingsaftaler". Her kan du se en oversigt over dine BS-aftaler og faste overførsler. 

Hvor finder jeg mit IBAN nummer?

Mobilbank

Klik på den konto, du ønsker at finde IBAN-nummeret på. Klik herefter på de tre prikker i øverste højre hjørne og vælg "Se kontodetaljer". 

Netbank

I netbank vælger du den konto, du ønsker at finde IBAN-nummeret på. Når du står på kontoen, skal du klikke på de tre øverste prikker i øverste højre hjørne. Klik herefter på "Kontodetaljer". Du kan også se IBAN-nummeret på dine kontoudskrifter.

Læs mere om IBAN-nummer her

Hvor finder jeg valutaomregneren i mobilbank?

Gå til forsiden i mobilbank, og scroll ned til "Valutaomregner". Klik på "Valutaomregner" og vælg hvilken valuta du vil omregne fra og til.  

Valutaomregner

Hvor kan jeg se min pinkode til betalingskort?

Mobilbank

I mobilbank skal du klikke på "Menu" i nederste højre hjørne og herefter på "Mine kort". Klik på det kort, du ønsker at se pinkoden til efterfulgt af "Se pinkode". Tryk og hold knappen "Vis pinkode" nede for at se din pinkode. 

Netbank

Klik på "Menu" i venstre side og herefter på "Kortoversigt". Tryk på "Se aktiviteter" under det kort, du ønsker at se pinkoden til efterfulgt af "Vis pin". 

Hvordan betaler jeg et indbetalingskort?

Mobilbank

Klik på "Menu" i nederste højre hjørne og herefter "Betal og overfør". Vælg "Indbetalingskort", indtast beløbet, og vælg hvilken konto pengene skal trækkes fra. Du kan taste modtagerens kontooplysninger eller scanne indbetalingskortets kodelinje. Under "Betal og overfør" kan du også lave en almindelig overførsel eller en udenlandsk overførsel. 

Netbank

Klik på "Menu" i venstre side og herefter "Betalinger". Tryk på "Opret betalinger", indtast beløbet, og vælg hvilken konto pengene skal trækkes fra. Her kan du både lave en almindelig overførsel, betale et indbetalingskort eller lave en udenlandsk overførsel.

Hvordan kan jeg se, hvilken rente der gælder for min konto?

Mobilbank

Vælg den konto, du vil se renten på, og tryk dig ind på kontoen. Tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne og vælg "Se kontodetaljer". Renten på de penge, du har stående, kan du se ud for feltet: Kreditorrente.

Netbank

Vælg den konto, du vil se renten på, og tryk dig ind på kontoen. Tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne og vælg "Kontodetaljer". Renten på de penge, du har stående, kan du se ud for feltet: Indlånsrente.
Hvordan opretter jeg en fast overførsel?

Mobilbank

Klik på "Menu" i nederste højre hjørne, og klik på "Betalinger". Klik på "Faste overførsler", og tryk på plusset i øverste højre hjørne. Indtast oplysningerne om den faste overførsel, og tryk "Opret fast overførsel".

Netbank

Klik på "Menu" i venstre side, og klik på "Betalinger". Klik herefter på "Betalingsaftaler", hvor du nederst under "Faste overførsler" kan trykke på "Opret fast overførsel".

Hvordan skifter jeg mellem aftaler?

Mobilbank

Tryk på profilikonet / initialerne i øverste venstre hjørne. Her får du en oversigt over de brugeraftaler du har adgang til. Skift aftale mellem Erhverv og Privat ved at klikke på den bruger, du ønsker at tilgå. 

Netbank

Tryk på dit navn / virksomhedsnavn i toppen af netbank. Under "Vælg aftaler" klikker du på "Erhverv" eller "Privat". 

Hvordan sletter jeg en Betalingsservice-aftale?

Mobilbank

Gå til "Menu" i nederste højre hjørne. Klik på "Betalinger" og herefter "Betalingsaftaler". Tryk på de tre prikker ud for den betalingsaftale, du ønsker at slette - og tryk herefter "Slet". 

Netbank

Gå til "Menu" i venstre side. Tryk på "Betalinger" og herefter "Betalingsaftaler". Tryk på de tre prikker ud for den betalingsaftale, du ønsker at slette - og tryk herefter "Slet".  

Hvordan spærrer jeg mit kort?

Mobilbank

Gå til "Menu" i nederste højre hjørne. Tryk på "Mine kort" og vælg det kort, du ønsker at spærre. Tryk "Spær kort".

Netbank

Klik på "Menu" i venstre hjørne og herefter på "Kortoversigt". Tryk på "Se aktiviteter" under det kort, du ønsker at spærre efterfulgt af "Spær kort". 

Hvordan underskriver jeg dokumenter i net- og mobilbank?

Mobilbank

Tryk på ”Aktiviteter” nederst på forsiden. Tryk på "Dokumenter"- her vil dine dokumenter til underskrift fremgå.

Netbank

Vælg "Menu" i venstre hjørne og tryk på ”Dokumenter” og herefter ”Dokumenter til underskrift”.

Du kan også logge på underskriftsrum her. 

Hvordan slår jeg "Undgå overtræk" til?

Mobilbank 

Klik på "Menu" i nederste højre hjørne. Klik på "Produkter og services", og vælg "Undgå overtræk". Her skal du trykke "Opret overførsel" og vælge den konto, du vil undgå overtræk på og den konto, der skal overføres penge fra. Herefter skal du trykke "Gem" og underskrive med MitID. 

Netbank

Klik på "Produkter og services" i menuen til venstre, og klik herefter på "Undgå overtræk". Herefter klikker du på "Opsæt automatisk overførsel". Nu kan du vælge den konto, som du vil undgå overtræk på og den konto, der skal overføres penge fra. Herefter skal du trykke "Gem" og underskrive med MitID.