Finansøkonomer til praktik på Sjælland: Januar 2025
Skal du i praktik til januar 2025? Vil du omsætte din viden og dine kompetencer til praktisk erfaring? Og drømmer du om en karriere som kunderådgiver i et solidt pengeinstitut i vækst? Så er vi måske det perfekt match!
Vi tror på dig – og har en karrievej klar til dig
Vi tilbyder dig et spændende praktikforløb på tre måneder, hvor du for alvor kan prøve dig selv og din viden af i praksis. Men også meget mere end det. Vi tilbyder, at du allerede kan starte i et studiejob i Sparekassen Kronjylland i sommeren 2024. Vi tror nemlig på dig og din fremtid hos os. Derfor vil vi allerede gerne lære dig at kende til sommer – og invitere dig med ombord.
Vi drømmer om, at både du og vi har lyst til, at du efter endt praktik fortsætter i et studiejob hos Sparekassen Kronjylland og derefter har lyst til at følge vores traineeprogram. Programmet strækker sig over 1,5 år og giver dig en eftertragtet akademiuddannelse med 25 ECTS-point, hvorefter du er klar til et job som kunderådgiver i en af vores næsten 50 afdelinger.
Men nu tilbage til selve praktikperioden
Vi søger praktikanter til vores afdelinger i Hillerød, Holbæk, Slagelse, København og på Frederiksberg i tre måneder: Fra januar til marts 2025.
Vi er på udkig efter dig, der ikke kun er god til tal og økonomi, men også til mennesker. Det er nemlig afgørende, at du har lyst til at tale med kunder og vil bidrage til, at de altid får den bedste rådgivning. Det sker blandt andet ved at udleve Sparekassens fem kundeløfter, men også ved, at du hele tiden udvikler dig – og er med til at udvikle Sparekassen. Det er vigtigt, at du er nysgerrig, fagligt stærk og har lyst til at finde de helt rigtige løsninger til den enkelte kunde.
Vi forestiller os, at du:
- Tror på dig selv, når du præsenterer dine idéer og har et stort ønske om at samarbejde med både kunder og kolleger
- Bliver motiveret af høje krav og ønsker at bidrage til Sparekassens gode resultater
- Er proaktiv, opsøgende og har forståelse for godt købmandskab
- Drømmer om et rådgiverjob hos os efter endt praktik- og uddannelsesforløb
Vild med ansvar og udfordringer?
Perfekt! For det er netop dét, der venter dig i Sparekassen. Du får indflydelse i en flad organisation, hvor vi hver dag rådgiver vores kunder om alt fra daglig økonomi til bolig og investering. Du kan se frem til spændende udfordringer og et stærkt netværk med erfarne kollegaer og andre unge under uddannelse. Samtidig får du et unikt indblik i de muligheder, der findes i et stort pengeinstitut.
Du bliver involveret i alle dele af rådgivningsjobbet med fokus på at mestre en god og omfattende behovsafdækning af vores privatkunder.
Derfor skal du vælge os:
- Vi har et stærkt fællesskab og skaber resultater som et hold
- Vores kunder ringer direkte til deres personlige rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt
- Vi er ambitiøse. Dine muligheder for læring og udvikling stopper aldrig
- Du kommer til at rådgive landets mest tilfredse privatkunder (ifølge ratingbureauet EPSI) og bliver en af Danmarks bedste rådgivere (ifølge Voxmeter)
Det siger en tidligere praktikant:
”Jeg har aldrig turdet håbe på at lande på en arbejdsplads med så stærkt et fællesskab og med så hjælpsomme kolleger. I min praktikperiode var alle eksempelvis meget villige til at hjælpe med at svare på spørgsmål eller skaffe viden. Senere fik jeg i mit traineeforløb en fast mentor, men alle i min afdeling stod faktisk klar til at hjælpe og agere mentor – det var vildt at opleve så stor en opbakning. Selv når jeg har lavet fejl, er de blevet vendt til god læring.”
Line Post, tidligere praktikant og trainee, nu kunderådgiver
Vi glæder os til at modtage dig CV og karakterark via ansøgningslinket. Når du sender dit CV, så skriv, hvilken eller hvilke af vores afdelinger du har interesse for.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Ansvar, udfordringer og fællesskab
Vi er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter. Der venter dig mere end 800 kolleger fordelt på cirka 50 afdelinger i Jylland, Odense og på Sjælland.
Du bliver en del af en flad organisation, hvor vi vægter fællesskab samt medarbejder- og kundetilfredshed højt. Du får blandt andet rig mulighed for at få indflydelse, udvikle dig og tage ansvar.
Vi har succes med at vokse, åbne nye afdelinger og have fokus på de personlige relationer. Hos os ringer kunderne ikke til et callcenter, men direkte til deres rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt og mener, at det er tiden, vi investerer, der gør forskellen.
Som garantsparekasse er vi selvejende. Det betyder blandt andet, at vi ikke har aktionærer, der skal have del i Sparekassens overskud. Det gør, at vi kan tænke mere langsigtet, ligesom det giver os stor frihed til at gøre en forskel i de lokalsamfund, hvor vi har vores kunder.