Klaus Skjødt

Sparekassen Kronjylland har Danmarks mest tilfredse privatkunder

Tilgængelighed og rådgiverens evne til at træffe beslutninger trækker op

EPSI står bag den undersøgelse, der bredt bliver regnet som den mest valide, når det kommer til at måle kundetilfredshed. De har netop offentliggjort deres seneste undersøgelse af kundetilfredsheden i den finansielle sektor, og her ligger Sparekassen Kronjylland helt i top hos privatkunderne.

- Særligt tilgængelighed, pålidelighed og et setup, der gør rådgiveren i stand til at træffe hurtige beslutninger, er en succesformel for dem, siger Sofie Breum, Country Manager, EPSI Rating Danmark i den pressemeddelelse, som analyseinstituttet har udsendt i forbindelse med resultaterne.

Adm. direktør i Sparekassen Kronjylland, Klaus Skjødt, er selvsagt glad for resultatet.

- I Sparekassen har vi to målsætninger, der er de absolut vigtigste. Det er kunde- og medarbejdertilfredshed. Derfor er vi naturligvis meget glade for, at kunderne er tilfredse. Det beviser, at vores tilgang med blandt andet en personlig rådgiver til kunderne bliver værdsat, siger Klaus Skjødt.

Sparekassen Kronjylland er vokset betydeligt over de seneste år, og for Klaus Skjødt er det et udtryk for, at danske bankkunder fortsat søger troværdig rådgivning.

- Vi kan se i undersøgelsen, at vores kunder ikke blot er de mest tilfredse. De mener også, at vi har den bedste kvalitet i vores rådgivning. Det er jeg meget stolt af. Vi investerer hele tiden i at uddanne vores rådgivere, men det vigtigste er uden tvivl det personlige og den relation, vi skaber til vores kunder, vurderer Klaus Skjødt.

Sparekassen Kronjylland har fem kundeløfter, som er udgangspunktet for både organisering og håndteringen af kunderne. De fem løfter er:

• Du får nemt fat i os
  • Du får flere muligheder
  • Du får hurtigt svar
  • Du hører fra os
  • Du får økonomisk tryghed

- Derfor er det også meget positivt, at vi blandt andet får et godt resultat, fordi kunderne netop oplever, at vi træffer hurtige beslutninger. Når du som kunde har en drøm, vil du også gerne høre, om det kan lade sig gøre. Det kan vi blandt andet give, fordi den lokale rådgiver har et betydeligt råderum, og fordi hele organisationen har fokus på at sikre, at vi lever op til de fem løfter, forklarer Klaus Skjødt.

Sparekassen Kronjylland er netop ved at lægge sidste hånd på en opdatering af sin strategi, og også her har kunderne en stor plads.

- Fokus på kunderne er helt central for os. Derfor får den her undersøgelse os bestemt heller ikke til at slappe af. Tværtimod giver den endnu mere lyst til at arbejde videre med at give kunderne de bedst mulige oplevelser. Det kommer vi helt sikkert til at fokusere på både i dag, i morgen og i fremtiden, slår Klaus Skjødt fast.

Tilfredshed privat