Hvordan dækker min Mastercard rejseforsikring?

Hvordan dækker min Mastercard rejseforsikring?

Se, hvordan rejseforsikringen via dit Mastercard dækker i forhold til corona.

Opdateret 25. maj: Har du planlagt en rejse til sommer?

Er du en af dem, som allerede har bestilt en sommerferie til udlandet? Og skal du inden for kort tid betale restbeløbet til en rejse med afgang i juni, juli eller august 2020? Så ring til Rejseskade, og hør om dine muligheder for at få depositum tilbage.

Hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum, har du mulighed for at få allerede betalt depositum tilbage. Det gælder for feriehuse, campingpladser og -lejligheder i juni, juli og august, hvis du selv har planlagt og bestilt rejsen. Rejser fra og med september 2020 er ikke omfattet. Kontakt Rejseskade på 33 55 37 20 og hør om dine muligheder.
Flybilletter og pakkerejser er ikke omfattet af denne dækning, her skal du fortsat kontakte din rejsearrangør eller dit flyselskab angående aflysning.

Hvordan skal jeg forholde mig?

Hold dig løbende orienteret om ind- og udrejsesituationen via Udenrigsministeriets rejsevejledninger - og følg nøje deres anbefalinger.

Befinder du dig i udlandet, så bør du skrive dig på Udenrigsministeriets danskerliste. Husk at slette dig fra listen igen, når du er hjemme - så hjælper du myndighederne med at hjælpe de rette danskere.

UDVIDET DÆKNING FRA 19. MARTS 2020 - "før-tid-hjemrejse"

Flere kunder står i udlandet og ønsker at komme hjem før tid. Derfor er dækningen på Mastercard nu udvidet med en ”før-tid-hjemrejse”-forsikring.

Indehaver af et gyldigt Mastercard Guld eller Mastercard Platinum (familiekort undtaget) er dækket, og dækningen omfatter rejser, der er bestilt, betalt og påbegyndt før 13. marts kl. 15.00 og har oprindelig hjemrejsedato senest 1. maj kl. 23:59.

Læs om betingelserne her.

Jeg har købt en rejse med afgang snart. Jeg kan jo ikke komme afsted - hvordan er jeg dækket?

Hvis du har bestilt en rejse til et område, Udenrigsministeriet fraråder indrejse til, dækker vi afbestilling af din rejse, hvis du har et LOPI Mastercard med afbestillingsdækning.
Hvis der er mindre end 14 dage til du skal rejse, og Udenrigsministeriet fraråder rejse til din destination, skal du kontakte Rejseskade på 33 55 37 20.
Er der mere end 14 dage til din rejse, skal du afvente situationen. Når der er 14 dage til afrejse, kan du vurdere den aktuelle situation og kontakte rejseskade, såfremt Udenrigsministeriet fraråder rejser til destinationen.
Er du i tvivl om, hvordan du generelt er dækket, er du velkommen til at ringe til din rådgiver.

Læs også mere om virussen hos Sundhedsstyrelsen her.

Bliver min evakuering dækket, hvis jeg anbefales at forlade min destination?

Du kan blive evakueret fra din destination. Der er ikke en særlig dækning via LOPI Mastercard, som dækker ekstraordinær evakuering.

Bliver min hjemrejse dækket, hvis den bliver udskudt på grund af karantæne på ferien?

Hvis du er i karantæne og samtidig er syg, så vil din udskudte hjemrejse være dækket, hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum. Er du i karantæne uden at være syg, vil din udskudte hjemrejse ikke være dækket.

Får jeg dækket tabt arbejdsfortjeneste, hvis jeg kommer i karantæne på ferien?

Forsikringen tilknyttet LOPI Mastercard dækker ikke tabt arbejdsfortjeneste.

Har du spørgsmål til afbestilling, eller er du i tvivl om, hvordan du er dækket, kan du kontakte Rejseservice på 33 55 37 20

Jeg har ikke et Mastercard

Har du ikke et Mastercard, kan det være, at du i nogle tilfælde er dækket af en rejseforsikring hos dit forsikringsselskab. Kontakt dit forsikringsselskab og hør, hvordan din situation er.