Gavefonden

Nu kan musikken igen spille for fuld udblæsning i Ry

Spillestedet Gnisten i Ry har netop fået støtte til musikudstyr fra Sparekassen Kronjyllands gavefond. Ud over scenelys går donationen til en længe ventet lydmixer, som er nødvendig for at sikre høj lydkvalitet under koncerter. Gnistens trup af frivillige lydfolk er begejstrede, og lydmixeren skal nu sættes op i den lydpult, som Gnistens frivillige håndværkere netop er blevet færdige med.

- Med en ny lydmixer er vi godt rustet til den nye musiksæson, som forhåbentlig meget snart kan begynde igen. Det er fantastisk med sådan et tilskud til vores arbejde, og netop lydkvaliteten er jo afgørende for os, siger Andreas Bech, som sidder i Musikværket Rys bestyrelse og er ansvarlig for teamet af lydfolk.

- Det er fantastisk, at lokale virksomheder som Sparekassen Kronjylland forstår værdien af at have et aktivt lokalt kulturliv - stor tak for donationen, siger Birgitte Højland, der er formand for Musikværket Ry.

Afdelingsdirektør Rasmus Vammen Birk understreger, at Sparekassen Kronjylland meget gerne bidrager til udvikling af kulturlivet i Ry:

- Gnisten – Musikværket Ry er et dynamisk og levende sted, der bidrager til fællesskab og unikke kulturelle oplevelser i lokalområdet. Derfor er vi i Sparekassen Kronjyllands Ry-afdeling glade for at kunne støtte det gode initiativ med en donation på 22.500 kroner til en projektor og en lydmixer. Vi er overbeviste om, at donationen vil bidrage til at skabe endnu bedre rammer for kulturen og fællesskabet i Ry – det er især tiltrængt i denne tid, hvor corona har lagt et ekstra stort pres på de kulturelle tilbud, siger Rasmus Vammen Birk.

Gnisten har foreløbigt planer om 11 koncerter.

Fra venstre: Lydansvarlig og medlem af Musikværket Rys bestyrelse Andreas Bech, formand Birgitte Højland og afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Ry Rasmus Vammen Birk.