Sparekassen Kronjylland åbner afdeling i Roskilde
To lokale profiler ansat til at etablere Danmarks største sparekasse i Roskilde.
Henover de seneste år har Sparekassen Kronjylland etableret sig flere steder på Sjælland, og nu bliver Roskilde føjet til listen. Danmarks største sparekasse har nemlig fundet to lokale profiler til at stå i spidsen for en afdeling i byen.
- Roskilde er inde i en meget flot udvikling med både god vækst i antallet af indbyggere og et blomstrende erhvervsliv. Derfor har vi gennem længere tid haft en naturlig interesse i at åbne en afdeling i byen, og nu har vi fundet de helt rigtige ledere til opgaven, fortæller Sparekassen Kronjyllands administrerende direktør Klaus Skjødt.
De to ledere er kendte ansigter i Roskilde. Johnni Kristiansen bliver således afdelingsdirektør, mens Murat Ünsal bliver privatkundechef. Johnni Kristiansen kommer fra en stilling som filialdirektør i Sydbank i netop Roskilde. Han kommer både med stor ledelseserfaring og netværk i byen. Han er blandt andet aktiv i flere lokale erhvervsnetværk, FC Roskilde og Roskilde Golfklub.
Murat Ünsal har også en fortid som afdelingsdirektør i Roskilde, hvor han har stået i spidsen for Alm. Brand Bank både her og i Køge. Alm. Brand Bank er i dag overtaget af Sydbank, og derfor kommer han senest fra en stilling som privatchef i Sydbank.
- Over de seneste år har vi åbnet ni nye afdelinger, og hver gang har det taget udgangspunkt i at finde de rigtige ledere til at stå i spidsen for projektet. I Sparekassen er relationer afgørende, og derfor er det helt afgørende, at vi har de rigtige mennesker ansat. Derfor er vi også tålmodige og åbner først, når vi har fundet dem, forklarer adm. direktør Klaus Skjødt.
Afdelingen i Roskilde bliver Sparekassen Kronjyllands 8. på Sjælland. Sparekassen er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter og er samtidig landets største sparekasse. Henover de seneste år er den vokset betydeligt og har i dag mere end 175.000 kunder. Ifølge det anerkendte analysebureau EPSI er de ovenikøbet landets mest tilfredse bankkunder.
- Vi har hele tiden holdt fast i den personlige og nære rådgivning. Derfor har vi heller ikke eksempelvis et callcenter. Kunderne har et direkte nummer til deres rådgiver, så de altid kan få fat på den medarbejder, der kender netop dem. Som garantsparekasse og dermed selvejende institution har vi mulighed for at tænke langsigtet, så vi kan investere i tilfredse kunder og i at gøre Sparekassen Kronjylland stærkere på lang sigt. Det har været en succes for os, og vi oplever, at den tilgang fortsat er meget efterspurgt af danskerne, fortæller Klaus Skjødt.
En af vejene til tilfredse kunder er gået gennem tilfredse medarbejdere, og Sparekassen Kronjylland er de seneste år kåret til Danmarks bedste arbejdsplads, ligesom den senest ovenikøbet blev kåret til Europas bedste arbejdsplads. Når den åbner i Roskilde bliver det med 8 til 10 medarbejdere, som sparekassen nu går i gang med at finde. Det drejer sig både om medarbejdere med kompetencer indenfor privat og erhverv.
- Vi lægger os ikke på forhånd fast på et helt bestemt antal. Igen afhænger det af, om vi kan få de helt rigtige medarbejdere, som har lyst til at skabe en succes med den nye afdeling, forklarer Klaus Skjødt.
Der er heller ikke fundet en placering endnu, da rækkefølgen også her har været at finde de rigtige til at stå i spidsen for afdelingen og derefter en attraktiv placering.
- Menneskerne er meget vigtigere end bygningen og placeringen, som Klaus Skjødt formulerer det.
Planen er, at afdelingen kan slå dørene op efter sommerferien.