Sparekassen Kronjylland passer på Håndboldherrernes VM-trofæ

Hovedsponsor for det danske kvindelandshold i håndbold, Sparekassen Kronjylland, hjælper igen Dansk Håndbold Forbund med at opbevare og ikke mindst beskytte Håndboldherrernes genvundne VM-pokal.

Tilbage i starten af 2019 påtog Sparekassen Kronjylland sig en stor opgave. Håndboldherrernes VM-pokal skulle beskyttes frem mod VM i Egypten i 2021. Den store pokal er i to år blevet opbevaret i en hemmelig bankboks, inden den i sidste måned var med på flyveren til Egypten. Som bekendt forsvarede Håndboldherrerne på fantastisk vis VM-titlen i Kairo – og dermed venter der på ny en særlig opgave, når den gyldne og rubinbeklædte pokal skal opbevares frem til VM 2023 i Sverige og Polen. En opgave, som Danmarks største sparekasse med glæde påtager sig:

- Det var en fremragende præstation, som holdet leverede i Egypten, og vi er meget glade for, at de tog pokalen med tilbage til os igen. Vi samarbejder med DHF på en række områder, og det er kun naturligt, at vi også passer på den fineste af alle pokaler i herrehåndbolden, da vi har det nødvendige set up til det, siger Klaus Skjødt, der er adm. direktør i Sparekassen Kronjylland.

Hos Dansk Håndbold Forbund glæder man sig over, at Håndboldherrernes VM-trofæ igen er i trygge hænder:

- Sparekassen Kronjylland har været en fantastisk hovedsponsor for kvindelandsholdet igennem flere år nu. De viser sig også gang på gang som en værdifuld samarbejdspartner, der med glæde hjælper os i håndboldens tjeneste. Vi er glade for, at vi med ro i maven igen kan få opbevaret og beskyttet vores dyrebare VM-pokal, siger Henrik M. Jacobsen, der i direktør i Dansk Håndbold Forbund.