Vi har Danmarks mest tilfredse kunder

Både på privat og erhverv ligger Danmarks største sparekasse nummer et i kundetilfredshed.

Klaus Skjødt

Adm. direktør Klaus Skjødt kan glæde sig over, at Sparekassen Kronjylland både har de mest tilfredse privat- og erhvervskunder.

Analysebureauet EPSI Rating Danmark har i 19 år målt danskernes tilfredshed med deres bank, og EPSI er bredt anerkendt som den mest valide af de mange analyser på markedet. Årets analyse er netop offentliggjort, og her gør Sparekassen Kronjylland rent bord med en førsteplads blandt de individuelt målte pengeinstitutter på både privat- og erhvervskunder.

- Kundetilfredshed er vores vigtigste målepunkt, og derfor er det naturligvis noget, vi er meget glade for, fortæller Klaus Skjødt, der er administrerende direktør i Sparekassen Kronjylland, som har mere end 165.000 kunder, hvoraf langt de fleste ifølge EPSI er meget tilfredse.

- Da vi i 2016 lavede en ny strategi frem mod 2019, var en helt central del af ambitionen at gøre vores kunder til nogle af de mest tilfredse i sektoren. Det har vi haft fuld fokus på, og derfor er det et skulderklap fra vores kunder til hele organisationen, mener Klaus Skjødt, der dog også understreger, at det er vigtigt ikke at hvile på laurbærrene.

- Nu vil vi tillade os selv at glæde os over resultatet et øjeblik, og så fortsætter vi ellers med at gøre vores bedst for at gøre kunderne tilfredse.

Når Klaus Skjødt skal forklare, hvordan Sparekassen Kronjylland har sat fokus på kundetilfredshed, handler det især om kundeløfter, målinger samt personlig og nærværende rådgivning.

- Vi måler ikke vores rådgivere individuelt, og sætter eksempelvis heller ikke individuelle mål for salg af enkeltprodukter. Vi måler på kundetilfredshed, for det er ganske enkelt fundamentet under vores succes. Derudover lover vi blandt andet vores kunder, at de hører fra os, og de får hurtigt svar, når de kontakter os. Hvis du har brug for et lån, har du også brug for et svar på, om du kan få det, og det skal vi være i stand til at give kunderne meget hurtigt, forklarer Klaus Skjødt, der fortæller, at Sparekassen Kronjyllands rådgivere i langt de fleste tilfælde kan give et tilsagn her og nu.

- Det kan vi, da rådgiverne kender kunden godt, fordi vi tror på, at gode relationer er vigtige. Det skal gøre en positiv forskel, at alle kunder hos os har en personlig rådgiver, og det kan vi jo netop se i undersøgelsen, at det gør, konstaterer Klaus Skjødt.