Vi lægger afdelinger i Kjellerup og Silkeborg sammen

Udfordringer med rekruttering bag sammenlægning.

Det er blevet sværere og sværere at tiltrække medarbejdere til Sparekassen Kronjyllands afdeling i Kjellerup, og det er den primære årsag til, at Sparekassen Kronjylland nu lægger afdelingen sammen med afdelingen i Silkeborg.

- Senest har vi haft medarbejdere, der er gået på efterløn, og en enkelt, der har fået nyt arbejde et andet sted. Derfor vælger vi at lægge de to afdelinger sammen nu, da vi vil handle, inden vi eventuelt må gå på kompromis med fagligheden. Så selv om det har været en af de meget svære beslutninger, tror vi på, at det her er den bedste løsning for kunderne, selv om mange selvfølgelig vil ærgre sig over det her og nu, fortæller Pia Avnsted, der er områdedirektør i Sparekassen Kronjylland.

Beslutningen betyder, at der er sidste åbningsdag i Kjellerup 8. februar, hvor også pengeautomaten bliver lukket. Men selv om Sparekassen Kronjylland ikke længere har en fysisk afdeling i byen, vil de stadig være en del af byen.

- Vi støtter i dag en række foreninger og klubber i byen. Det bliver vi selvfølgelig ved med. Desuden er det både sådan i dag og i fremtiden, at kunderne kan få rådgivning hjemme hos dem selv, hvis de ønsker det, ligesom der altid er mulighed for videomøder. Så vi vil stadig være tæt på kunderne, der naturligvis også fortsat alle vil have en personlig rådgiver, som de kan ringe direkte til, understreger Anne Frost Thygesen, der i dag er afdelingsdirektør i Kjellerup og fremover altså bliver rådgiver i den samlede afdeling i Silkeborg.

- Og vi vil naturligvis gøre vores allerbedste for, at både overgangen og den fremtidige rådgivning og service bliver så god som overhovedet muligt, understreger hun.

Afdelingen i Silkeborg ligger centralt i Vestergade 25 og har Michael Grouleff Thomsen som afdelingsdirektør.