Sparekassens kunder blandt de mest tilfredse

Generelt falder kundernes tilfredshed med bankerne, men ikke med Sparekassen Kronjylland – tværtimod. I landets mest anerkendte undersøgelse af kundetilfredsheden i de danske banker går Sparekassen nemlig markant frem på både privat og erhverv.

I en rangering ligger Sparekassen nummer to på erhverv og tre på privat, som det fremgår af illustrationen. Begge steder er tilfredsheden steget, og det er ikke mindst på områder som service og image, at Sparekassen skiller sig ud i forhold til konkurrenterne. Derudover vil kunderne meget gerne anbefale Sparekassen til andre. Sparekassens erhvervskunder giver eksempelvis den højeste score af alle på spørgsmålet, om hvor sandsynligt det er, at de vil anbefale Sparekassen til en ven eller kollega.

Det er vi naturligvis meget glade for. Sparekassen har siden 2010 fordoblet kundeantallet fra 80.000 til i dag 160.000 kunder, og rigtig mange af dem er netop skiftet til Sparekassen, fordi de er blevet anbefalet at gøre det.

Vi forsøger altid at leve op til vores fire kundeløfter:

• Du får hurtigt svar
  • Du får nemt fat i os
  • Du hører fra os
  • Du får flere muligheder

Derfor er det også glædeligt, at Sparekassen er den i undersøgelsen, hvor flest privatkunder siger, at de har været i kontakt med deres bank eller sparekasse. Vi tror nemlig på, at det er gennem relationen, at vi gør kunderne tilfredse. Det bekræfter undersøgelsen da også endnu engang – både specifikt i forhold til Sparekassen og i forhold til sektoren i det hele taget. Eksempelvis viser undersøgelsen, at kontakten til rådgiveren er meget vigtig. Derfor holder Sparekassen fast i, at alle kunder har en personlig rådgiver.

Du kan læse mere om undersøgelsen, som firmaet EPSI står bag, her.