Danmark får et nyt håndboldmedie
Nu får Danmark et helt nyt håndboldmedie. Det hedder Mediano Håndbold og vil fokusere på både dansk og international håndbold, herre-, kvinde- og ungdomshåndbold på den seriøse måde.
Det nye medie vil udkomme allerede i denne måned på adressen håndbold.nu og vil udkomme som podcast, hvor du kan finde den som ’Mediano Håndbold’
Det er et samarbejde mellem Sparekassen Kronjylland og sportsmediet, Mediano, der har gjort det muligt at skabe et helt nyt medie på flere platforme.
- Vi vil gerne være med til at øge interessen for håndbold endnu mere, både i bredden og i dybden. Mediano har med deres nuværende podcasts skabt debatter og programmer af høj kvalitet, og derfor er det for os en perfekt partner til at skabe et nyt og spændende håndboldunivers, fortæller Jan Salling, der er kommunikationschef i Sparekassen Kronjylland. Udover en lang række af breddeklubber er Sparekassen Kronjylland blandt andet hovedsponsor for kvindelandsholdet, Randers HK og Århus Håndbold.
Mediano har i snart to år lavet sport på en anderledes og mere analytisk måde, end man ser i de fleste traditionelle medier. Det er også den tanke, der skal gennemsyre Mediano Håndbold. Med udsendelser om Superligaen, dansk og international fodbold, cykelsport, Formel 1 og e-sport har Mediano årligt mere end tre millioner aflyttede episoder bare på sine podcast-episoder og er senest gået ombord i at opbygge en Youtube-kanal med analyser af store fodboldkampe.
- Vi glæder os meget til at lave håndbold på Mediano-måden. Det bliver selvfølgelig med masser af podcast, men vi håber også, at der i håndboldverdenen vil være trænere, spillere og aktører, der har lyst til at skrive og skabe en scene for den gode håndbold-formidling på samme måde, som det var tilfældet med fodbolden, siger Peter Brüchmann, chefredaktør og medstifter af Mediano.
Der er pt. ved at blive sat hold til Mediano Håndbold med en stab af redaktionel kompetence, tidligere spillere og udvalgte eksperter. Redaktion, eksperter, værter og nye formater vil blive meldt ud løbende frem mod lancering af Mediano Håndbold senere i marts.
- Mediano er drevet af engagement og lysten til at skabe noget nyt med kvalitet som en underliggende præmis. Det glæder vi os naturligvis til at blive en integreret del af og til at følge, hvordan de kommer til at udvikle diskussionerne, analyserne og de gode historier om den sport, vi er så begejstrede for, forklarer Jan Salling.
- Vores ambitioner gælder først og fremmest indholdet. Vi har ikke lovet Sparekassen Kronjylland en million lyttere, men ved at fokusere på kvalitet i indholdet plejer man også at kunne opbygge noget, som sportens publikum gider lytte til og læse. Og heldigvis har vi i Sparekassen Kronjylland fundet en partner, der kender Mediano-modellen og fokuserer både på kvalitet i indhold og at nå ud til et forhåbentlig stort publikum, siger Peter Brüchmann.