Nyt telt til spejderne

DDS Kongsdal Gruppe i Assens er i gang med en udskiftning og opdatering af sit spejderudstyr. Gruppen har netop fået nyt patruljetelt, som skal være med til at give både nuværende og kommende spejdere en masse gode oplevelser. Teltet blev indviet på årets sommerlejr og blev luftet igen torsdag til spejdernes informationsmøde.

− Spejderne har glædet sig meget til at tage det nye telt og tilhørende oversejl i brug. Det er utrolig vigtigt, at vores spejderaktiviteter og -ture har en god standard, og det er teltet med til at sikre, forklarer spejdergruppens bestyrelsesformand, Martin Elfenbein, der nød endelig at kunne vise det nye telt frem for både spejdere og forældre.

Købet af det nye telt er blevet en realitet med bidrag fra blandt andet Sparekassen Kronjyllands gavefond:

− Sidste år støttede Sparekassen Kronjylland os med nye dolke, da de gamle var blevet stjålet. Vi er utrolig glade for, at Sparekassen igen har haft lyst til at bakke os op og støtte med et bidrag på 5.000 kroner til det nye telt, fortæller Martin Elfenbein.

Han tilføjer, at det nye telt er en del af, hvad gruppen kalder projekt Frisk Fremtid. Projektet skal sikre vedligehold og forbedring af de 50 aktive spejderes faciliteter og udstyr i Assens.

Lejr med 40.000 spejdere

− I Sparekassen Kronjylland glæder vi os over at være med til at sikre rammen om et aktivt og godt fritidsliv for en masse spejdere. I en tid, hvor mange børn og unge bruger meget tid foran iPad og smartphone er det vigtigt, at de også kommer ud i naturen og får nogle aktive oplevelser sammen. Det vil vi gerne være med til at gøre attraktivt ved at forbedre faciliteterne hos DDS Kongsdal Gruppen, lyder det fra Lone Kold-Hansen, der er kunderådgiver i Sparekassen Kronjyllands afdelinger i Assens og Mariager.

Næste år skal det nye telt med til Spejdernes Lejr 2017 i Sønderborg, hvor 40.000 spejdere på tværs af de fem danske spejderkorps forventes at deltage.