Hvem skal være Årets Asfergborger 2016?

Nu er det igen muligt at give et skulderklap til en person i Asferg.

Sparekassen Kronjylland gentager sin tradition med at kåre Årets Asfergborger.

− Jeg bliver hvert år så glad over at se, hvor mange i Asferg der gør en indsats til gavn for byen og de øvrige borgere. Det er virkelig en by, hvor fællesskabet bliver vægtet højt, og det er en kvalitet, som vi i Sparekassen Kronjylland synes, er værd at værne om med Årets Asfergborger. Nu glæder jeg mig rigtig meget til at se, hvilke kandidater der bliver nomineret i år, lyder det fra Henning Dines Petersen, kunderådgiver i Sparekassen Kronjylland i Spentrup.

Kandidater til årets titel kan være alt lige fra entusiasten, der gør en forskel på skolen eller i foreningslivet til naboen, der med sit gode humør og en hjælpsom indstilling gør alles dag lidt bedre. Altså en person i Asferg, der gør noget til glæde for andre mennesker.

− Vi kender nok alle sådan en person. Nu gælder det om, at få dem nomineret, for det er vigtigt, at vi hylder vores ildsjæle, opfordrer Henning.

Sådan indstiller du en kandidat

Alle borgere i Asferg kan være med til at indstille kandidater. Det kan man gøre på hjemmesiden www.sparkron.dk/asfergborger eller via den tryksag, der omdeles til alle husstande i Asferg. Den udfyldte tryksag kan afleveres hos Spar købmanden i Asferg eller i Sparekassen Kronjylland i Spentrup.

Forslag til kandidater skal være afleveret senest 1. juni, hvorefter en komité udvælger Årets Asfergborger.

Årets Asfergborger bliver kåret til byfesten i Asferg 13. august 2016. Med prisen følger igen i år en kontant præmie doneret af Sparekassen Kronjylland. Præmien går til et projekt i Asferg, som bestemmes af Årets Asfergborger.

Sidste år løb Arne Poulsen med titlen for sit store arbejde for Asferg og byens borgere. Arne søger blandt andet midler hjem til byens projekter og gør en stor indsats i arbejdet med at få byens pensionister til at begå sig på en pc. Arne valgte at lade sidste års præmie på 5.000 kroner gå til udsmykning og forskønnelse af byen gennem Asferggruppen ”Fællesskab og Trivsel”.

Asfergborger 2016