“Hos os holder man ikke bare sine egne hjul kørende”

Sparekassen Kronjylland har netop indgået en 2-årig sponsoraftale med Holte MTB Klub.

Lyngby støtte til HMTBK

− I HMTBK finder vi et værdisæt, som ligger meget tæt på Sparekassens. Klubben dedikerer sig til en holdning om, at “her holder man ikke bare sine egne hjul kørende”. Det betyder, at man har øje for at give de andre en hånd, når de har brug for det, og at man som medlem spiller en aktiv rolle i klubbens succes. Helt konkret skal medlemmerne være en god ambassadør for deres klub, deltage i klubbens aktiviteter og for eksempel hjælpe til, når der er løb. Derudover er holdningen et udtryk for, at klubben dyrker fællesskabet og vil de sociale og kammeratlige relationer. Denne kombination af en ambitiøs sportsånd og et godt klubfællesskab, tror jeg, er grundopskriften på en vellykket sportsklub, fortæller Mads Lustrup, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Lyngby, som åbnede i maj sidste år.

HMTBK er kendt for at have mange aktive løbsdeltagere, og i 2015 blev det blandt andet til en sølvmedalje til en af rytterne ved ungdoms EM. Klubben er også aktiv løbsarrangør og har blandt andet afholdt Nordic24. Klubben gør en målrettet indsats for sine unge ryttere og benytter Dansk Cykel Unions forløb Aldersrelateret Træning, som klubben også er ambassadør for. Sparekassen Kronjylland kan således glæde sig til at samarbejde med en klub, der kan håndtere både bredde og elite.

− Vi vil gerne vise hvem vi er, og hvad vi står for. Derfor engagerer vi os som sponsor i de klubber og foreninger, som vi synes, det giver god mening at samarbejde med. Det vil sige fællesskaber, hvor begge parter får noget værdifuldt ud af partnerskabet, uddyber Mads Lustrup.

Også i HMTBK glæder man sig over det nye sponsorsamarbejde:

− I klubben er vi meget glade for at få Sparekassen Kronjylland som sponsor. Samarbejdet er med til at sikre, at vi kan fortsætte med at udvikle klubben, træningen og i sidste ende cykelrytterne. Med Sparekassen har vi fået en samarbejdspartner, som ikke bare afleverer en pose penge, men som helhjertet engagerer sig i vores klub og aktivt tager del i udviklingen. For eksempel har vi lige haft besøg af Mads Lustrup og flere af hans kolleger til vores generalforsamling. Her fik vi bekræftet, at Sparekassens afdeling i Lyngby har masser af gode ideer til, hvordan vi kan udvikle vores samarbejde til størst mulig værdi for begge parter, fortæller Uffe Degn. Uffe er netop blevet genvalgt som formand i klubben, og han ser frem til for alvor at komme i gang med samarbejdet med den nye sponsor.

På billedet ses f.v.: Afdelingsdirektør Mads Lustrup, Uffe Degn, formand i HMTBK, og kunderådgiver Louise Graack-Pedersen.