To kajakker til Arresø Kajakklub

Arresø Kajakklub i Ramløse Havn kan glæde sig over et bidrag på 25.000 kr. fra Sparekassen Kronjylland til indkøb af to nye kajakker.

Udvidelsen af kajakflåden i Arresø betyder, at den ét år gamle kajakklub kan øge tilgangen af medlemmer. De nye kajakker vil nemlig blive benyttet på de obligatoriske EPP2 sikkerhedskurser i klubben, som nye medlemmer skal igennem for at blive sikkert introduceret til den populære ro-sport.

”Arresø Kajakklub er en meget aktiv klub og har allerede skabt stor værdi for både medlemmer og klubbens hjemsted, Ramløse Havn. Derfor gik vi i Sparekassen Kronjylland med glæde ind og hjalp til med at sikre mere materiel til en fortsat medlemsvækst for den nystartede klub. Arresø Kajakklub favner bredt, og vi håber, at de nye havkajakker fremover kan være med til at give mange gode oplevelser i klubben, i pagt med naturen omkring Arresø,” siger Allan Aaskov, der er områdedirektør for Sparekassen Kronjylland.

Camilla Holm Falk, der er formand for Arresø Kajakklub, er glad for at støtten, der gør det muligt at øge antallet af kajakker inklusiv sikkerhedsudstyr.

”Det er rigtig vigtigt for en nystiftet klub som vores, at vi har gode sponsorer som Sparekassen Kronjylland, der vil støtte vores foreningsarbejde. Vi er i dag omkring 50 medlemmer, der spænder i fra 12 til 75 år, og vi fornemmer en stigende interesse for kajaksporten i lokalområdet. Derfor er vi glade for, at vi nu har ti havkajakker i alt i foreningens eje, så vi kan få flere igennem vores sikkerhedskurser. Så vi ser frem til, at vi får endnu flere – ikke mindst unge – medlemmer, som vil være en del af klubbens mange aktiviteter i vores naturskønne område,” siger Camilla Holm Falk, formand for Arresø Kajakklub.