Åbner i Holbæk

Sparekassen Kronjylland åbner afdeling i Holbæk. Erfaren Holbæk-dreng med stort netværk bliver afdelingsdirektør.

Da Sparekassen Kronjylland tidligere på året åbnede to nye afdelinger i hovedstadsområdet, fortalte adm. direktør Klaus Skjødt, at han forventede at åbne flere afdelinger over de kommende år. Han slog dog også fast, at det helt afgørende er at finde den rette til at stå i spidsen for en ny afdeling. Det har han nu fundet i Holbæk, og derfor åbner Sparekassen Kronjylland snart en ny afdeling her.

Lederen hedder Peter Mørch, og han har de seneste 14 år været med til at opbygge Spar Nords afdeling i Holbæk. Peter Mørch har gennem mere end 30 år været bankmand i Holbæk, senest som privatkundechef i Spar Nord. Han er desuden også en rigtig Holbæk-dreng, som er vokset op i byen, og derfor har han et meget stort netværk. Han tiltræder 1. oktober.

- Den rigtige leder er helt afgørende for, at en ny afdeling får succes. Derfor er vi tålmodige og åbner først, når vi er sikre på at have besat den post. Derfor var vi ikke i tvivl om at gå i gang, da vi fik mulighed for at få Peter Mørch til at stå i spidsen for afdelingen, fortæller adm. direktør Klaus Skjødt.

Holbæk var med sine cirka 69.000 indbyggere i kommunen og store opland en naturlig del af Sparekassen Kronjyllands liste over interessante byer og områder.

- Holbæk er en rigtig spændende by i en god udvikling. Den har en god størrelse, der er kommet godt gang i hushandlerne og alene i byen er der tre større udstykninger, som der er pæn efterspørgsel efter. Det er en oplagt by for Sparekassen Kronjylland at blive en del af, mener Klaus Skjødt.

Sparekassen Kronjylland hører i dag til blandt landets 10 største pengeinstitutter og har gennem den samfundsøkonomiske krise vokset markant via opkøb, nye afdelinger og organisk vækst i eksisterende afdelinger. Med afdelingen i Holbæk når Sparekassen op på 46 afdelinger.

- Vi kan se, at kunderne i høj grad ønsker at have en personlig rådgiver, de kan ringe direkte til og besøge i en fysisk afdeling. En personlig rådgiver uden individuelle salgsmål og bonusordninger, men en ægte interesse i den enkelte kunde. I Sparekassen Kronjylland ønsker vi langvarige relationer med vores kunder, og det får man ved at være troværdig, kompetent og imødekommende. Det er ikke kun i Jylland, at de værdier gælder. Det gør de også i hovedstaden, og jeg er sikker på, at det også gælder i Holbæk, siger Klaus Skjødt.

Der er endnu ikke fundet lokaler til afdelingen, men det forventes snart at falde på plads. Der vil desuden blive slået nogle stillinger op, så afdelingen i første omgang bliver på fem til seks medarbejdere.

- I Sparekassen Kronjylland har vi en meget decentral struktur, som betyder, at Peter Mørch og hans medarbejdere i meget høj grad kommer til at forme den nye afdeling. Det betyder eksempelvis, at de kan sikre, at afdelingen bliver en integreret del af byen og området, og at kunderne får hurtige svar på deres henvendelser, forklarer Klaus Skjødt.

Fakta om Sparekassen Kronjylland:

Antal afdelinger: 46 (inkl. Holbæk)
Antal kunder: Ca. 140.000
Antal garanter: Ca. 35.000