Årets Asfergborger støtter juleudskykning

Tilbage i august modtog den lokale ildsjæl, Arne Poulsen, prisen som Årets Asfergborger.

Med den ærefulde titel fulgte en check på 5.000 kroner doneret af Sparekassen Kronjylland. Hvilket projekt, checken skal støtte, er traditionen tro op til Årets Asfergborger at bestemme. Beslutningen valgte Arne Poulsen at offentliggøre lørdag 7. november i forbindelse med afsløringen af Asfergs fire nye byporte.

Mange projekter i Asferg
Det er den lokale Asferggruppe ”Fællesskab og Trivsel”, der har stået bag projektet med at opføre de fire nye byporte. Et projekt, som har involveret flere af byens borgere. Efter afsløringen af byportene var det derfor oplagt for Arne Poulsen at offentligøre sin beslutning om at donere pengene til selv samme Asferg-gruppe. Donationen på 5.000 kroner skal blandt andet bruges til juleudsmykning og byforskønnelse i Asferg.

By med stort engagement
− Asferg er en hyggelig by, som er kendetegnet ved, at borgerne i byen er gode til at involvere sig. Hvert år, når vi skal udvælge årets Asfergborger, bliver jeg imponeret over, hvor meget nogle mennesker gør for andres skyld. Derfor er det også dejligt at se, at den donation, som årets Asfergborger står for at uddele, bliver brugt i forbindelse med projekter, der gavner hele byen, fortæller Henning Dines Petersen, der er kunderådgiver i Sparekassen Kronjylland i Spentrup.