Sangbøger til Gjern

Gavefonden: Gjern Kultur- og Idrætscenter har fået 75 nye højskolesangbøger.

− Centret huser mange foreninger og lægger året rundt faciliteter til mange forskellige besøg. Derudover bliver lokalerne tit lejet ud til fester, mindehøjtideligheder og komsammener, så der er en stor tradition for, at der bliver sunget meget i vores lokaler, oplyser Torben Povlsen, der er centerinspektør i Gjern Kultur- og Idrætscenter. Han fortæller, at centret længe har ønsket sig sangbøger og derfor har ansøgt Sparekassen Kronjyllands gavefond om støtte til bogindkøbet.

Sparekassen har givet Gjern Kultur- og Idrætscenter 16.000 kroner til indkøb af de i alt 75 højskolesangbøger.

− I Sparekassen glæder vi os over med bøgerne at støtte et tiltag, som kommer til at gavne rigtig mange borgere i Gjern, når de samles i kultur- og idrætscentret. Vi har en vision om at bakke op om gode initiativer i de områder, hvor vi har vores kunder. Det synes vi, støtten til bøgerne falder fint i tråd med, fortæller Jakob Abildtrup, der er kunderådgiver i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Hammel. Han håber, at sangbøgerne vil være anledning til, at der fortsat bliver sunget godt igennem i centret.

– Nu er det i hvert fald ikke en undskyldning, at man ikke kan teksten, lyder det fra Jakob.