Nye bord- og bænksæt til spejderne

Spejderne fra FDF Randers 2 har af Sparekassen Kronjyllands gavefond fået otte nye bord- og bænksæt, som skal bruges både ved kredshuset og på årets sommerlejr.

− Vi oplever stor interesse for at gå til spejder disse år, og vi har derfor længe ønsket at opruste på udstyrssiden, forklarer Lisbeth Christensen, der er en af kredsens ledere.

Helt konkret har Sparekassens gavefond givet “FDF Randers 2” 5.000 kroner til i alt otte bord- og bænksæt.

– Bænkene vil vi få stor gavn af, når vi er mange, der mødes ved kredshuset. Vi afholder løbende fællesspisninger og bankoarrangementer, og næste år skal vi holde landslejr for vores ældre grupper. Til juli deltager vi med cirka 40 spejdere ved den landsdækkende sommerlejr på Sletten i Ry, og når vi har 5-6-årige børn med, kræver det lidt ekstra siddemuligheder. Vi er derfor meget glade for de otte nye bord- og bænksæt, som vi har fået af Sparekassen, fortæller Lisbeth.

− Det glæder os meget at kunne bidrage med udstyr, som vil blive brugt i et utal af sammenhænge. Med vores donation fra gavefonden støtter vi et aktivt fritidstilbud, som børn og unge i flere aldre vil få gavn af, fortæller Birthe M. Friis Glerup, der er kundemedarbejder i Sparekassens nordre afdeling på Mariagervej. Birthe har haft fornøjelsen af at overrække bænkene til spejderne sammen med afdelingsdirektør Peter Thorsen.