25 pc'er til 2. klasse

Mellerup Friskoles kommende 3. klasse har fået bærbare computere af Sparekassen.

Pc'er til Mellerup 2015

På billedet ses 2. klasse sammen med f.v. deres lærer Michael Madsen, klasselærer Ellen Jensen og kunderådgiver i Sparekassen Kronjylland Maja Lind.

Børnene i 2. klasse på Mellerup Friskole sendte lange og stolte blikke, da de midt i en time fik besøg af et par kunderådgivere fra Sparekassen Kronjylland, der troppede op med 25 bærbare pc’ere under armen.

Pc’erne var til eleverne, og selvom det først er efter sommerferien, at børnenes IT-undervisning starter, viste de stor interesse for maskinerne og kunne dårligt nok vente med at få dem tændt og afprøvet.

− I Sparekassen er vi glade for sådan at kunne give både skolen, eleverne og forældrene denne form for gave lige inden sommerferien. Selvom vi ikke længere kan bruge pc’erne i Sparekassen, er jeg overbevist om, at de kan leve op til de krav, den kommende 3. klasse stiller. Det er helt fantastisk, at vi i stedet for at kassere computerne kan glæde en klasse og samtidig være med til at højne undervisningen, fortæller Maja Lind, der er kunderådgiver i Sparekassen Kronjylland på Mariagervej i Randers.

− Da Mellerup Friskole er brugerbetalt, ville vi være nødt til at bede eleverne indkøbe hver deres pc fra næste skoleår, når jeg opstarter klassens IT-undervisning. Denne model ville naturligvis betyde en økonomisk udskrivning for forældrene, men ikke mindst ville det være yderst udfordrende at undervise på 25 forskellige computere med et utal af forskellige styresystemer, forklarer Michael Madsen, der blandt andet er IT-lærer på Mellerup Friskole.

Han glæder sig over, at han nu kan se frem til at undervise på 25 ens maskiner.