Vi åbner i Kolding

Kendt finansmand skal stå i spidsen for Koldings nye pengeinstitut.

Kolding har flere gange været nævnt som en af de byer, hvor ekspanderende Sparekassen Kronjylland ønskede at åbne en afdeling, og til marts sker det så. Afdelingen bliver med både privat, erhverv og private banking, når den til marts åbner på Vejlevej mellem centrum og Kolding Storcenter.

- Det er en attraktiv placering i en attraktiv by. Vi har derfor store forventninger til den nye afdeling. Siden Vorbasse-Hejnsvig Sparekasse i januar blev en del af Sparekassen Kronjylland har vi ønsket at åbne i Kolding, men vi har hele tiden sagt, at vi først skulle finde den rigtige til at stå i spidsen for afdelingen. Det har vi fundet nu, fortæller områdedirektør Per Rick.

Den kommende leder for den nye afdeling er 47-årige Jens Peter Høllsberg Jensen, der er et særdeles kendt ansigt i finanssektoren. I dag er han således chief relation manager i Totalkredit, hvor han siden sin ansættelse i 1998 har haft en væsentlig andel i Totalkredits vækst. Han er desuden bosat i trekantsområdet, hvor han har et stort netværk, ligesom han har en fortid hos Sydbank. Den første opgave for Jens Peter Høllsberg Jensen i Sparekassen Kronjylland bliver at samle det rigtige hold af medarbejdere.

- Vi er gået efter en dygtig leder, og det har vi fundet. Nu skal vi så finde de rigtige medarbejdere, for det er den næste forudsætning for succes. I Sparekassen Kronjylland tror vi meget på de personlige relationer og den personlige rådgivning, derfor er medarbejderne helt afgørende, understreger Per Rick, der også får kontor i Kolding.

Kolding bliver således områdecenter for Sparekassen Kronjyllands Område Syd, der har Brædstrup, Odder og Horsens som de nordligste afdelinger og desuden indeholder afdelingerne fra Vorbasse-Hejnsvig Sparekasse.

- Kolding ligger centralt for disse afdelinger, og derfor bliver det et naturligt knudepunkt. Med Vorbasse-Hejnsvig Sparekasse fik vi rykket Sparekassens markedsområde væsentligt, og åbningen og områdecentret ligger i naturlig forlængelse af det, mener Per Rick.

Sparekassen Kronjylland har tidligere i år med succes åbnet afdelinger i København, Lyngby og Holbæk.

- Her og i vores øvrige afdelinger kan vi se, at den fysiske afdeling stadig betyder noget. Derudover er det tydeligt, at rigtig mange gerne vil tale ansigt til ansigt med et menneske, der interesserer sig for lige præcis dem. Mens mange af vores konkurrenter etablerer call centre og lukker afdelinger, går vi derfor en anden vej. Vi tror således på, at det er gennem vores nære rådgivning, at vi kan gøre en forskel for vores kunder, forklarer Per Rick.