Ny multibane til de unge i Hammel

Regnbueskolen er i gang med at realisere en drøm om at opføre en multibandebane på 13 x25 m.

Flere lokale støtter har meldt sig som økonomiske bidragydere, men der er stadig et stykke vej. Skolen har planer om at påbegynde opførelsen til foråret.

Regnbueskolen i Hammel ønsker at styrke sine faciliteter ved at opføre en kunstgræsbane. En sådan bane vil skolens elever kunne bruge hele året rundt, og den vil dermed være med til at udvikle og højne idrætsundervisningen. Derudover vil eleverne få stor gavn af banen i frikvarterer, ligesom den lejlighedsvist vil kunne inddrages i de øvrige fags undervisning.

− Foreningen har sammen med andre bidragydere indsamlet cirka to tredjedele af de 325.000 kroner, som multibanen koster, og vi er meget taknemmelige for alle de bidrag, vi har modtaget. For at nå i mål har vi imidlertid brug for, at flere får lyst til at støtte projektet. Både store og små bidrag luner, og virksomheder kan blive anpartshavere i banens kunstgræs for 1.000 kroner pr. m² kunstgræs, forklarer Ragnhild Binggeli fra Regnbueskolens Støtteforening.

En af de seneste støtter, der har meldt sig på banen, er Sparekassen Kronjylland i Hammel:

− I den lokale Sparekassen Kronjylland afdeling har vi valgt at støtte multibanen med 10.000 kroner fra Sparekassens gavefond, da vi synes, at projektet tilfører stor værdi til lokalområdet. Udover at banen kommer til at gøre en forskel for Regnbueskolens elever, vil den være et kæmpe aktiv for alle børn og unge i Vadstedområdet – ja, måske hele Hammel − da de kan bruge den til leg og spil uden for skoletiden, fortæller Morten Pedersen, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland.

Ønsker din virksomhed også at støtte, kan du læse mere på skolens hjemmeside.