Legeplads indviet

Lørdag 17. oktober blev Fårups nye legeplads indviet.

Legeplads indviet

De omkring 100 fremmødte børn og voksne fulgte spændt med, da snoren til den nye legeplads skulle klippes af Majken Heiligers, næstformand i Borgerforeningen for Fårup og Omegn. Majken fik hjælp både af et af børnene og af Sparekassen Kronjyllands maskot, Kronse. Så det, alle havde ventet på så længe, var hurtigt overstået: snoren blev klippet, og den nye legeplads officielt indviet. Nu kunne der endelig leges.

− Borgerforeningen har længe arbejdet på at få legepladsprojektet gennemført, så det var en stor oplevelse endelig at få det ført ud i livet og vist frem for vores borgere, fortæller Majken Heiligers, der har brændt for projektet lige siden, hun for to år siden trådte ind i borgerforeningen.

Stor lokal opbakning
Majken Heiligers kunne tilmed glæde sig over, at dagen blev fejret med stor opbakning fra byens beboere og erhvervsdrivende. Legepladsen var pyntet med flag, den lokale Spar købmand sponsorerede slikposer, mens Fårup Grill og Pizza serverede pizza. Drikkevarerne sørgede Fårup Kro for, og Sparekassen Kronjylland deltog med maskotten Kronse, der gik rundt og hilste på børnene.
Legepladsen er blevet en realitet på baggrund af en stor donation fra ELRO-fonden samt en række øvrige bidrag. Blandt støtterne er Sparekassen Kronjylland, som har støttet med 10.000 kroner fra sin gavefond:

− Det er altid en stor glæde at være med til at støtte et godt lokalt projekt, hvor byens ildsjæle har gjort et stort arbejde for at få et projekt op at stå. Derfor glæder det mig meget at se, at hele byen har taget legepladsen til sig. Legepladsen ligger jo mere eller mindre i Sparekassens baghave, så jeg kan faktisk kigge ud på den fra mit skrivebord, fortæller afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Fårup, Frank Jensen Stenholt og fortsætter:

− Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at legepladsen bliver et vigtigt samlingssted i Fårup, og at den kommer til at spille en vigtig rolle i at styrke båndene mellem vores yngste beboere. Derudover bliver stedet jo der, hvor familier og generationer på tværs mødes for at hygge sig. Det glæder mig meget, at vi har fået sådan et sted i Fårup, slutter Frank Jensen Stenholt, der naturligvis også deltog i indvielsen.

Indvielse af legeplads

Foto: Fra venstre: Kronse, Majken Heiligers og Frank Jensen Stenholt.