Nyt tag på Estraden i Havndal

Nu lyder der igen muntre toner på festpladsen i Havndal, hvor byens populære forsamlingshus er genåbnet efter at have gennemgået et omfattende renoveringsprojekt.

I samarbejde med flere sponsorer lykkedes det i efteråret borgerforeningen at samle penge nok til at udskifte det gamle tag på byens forsamlingshus. Det betød, at man i slutningen af 2014 kunne igangsætte projektet, som nu er færdigt. En af de sponsorer, der blandt andre står bag støtten til renoveringsprojektet, er Sparekassen Kronjylland.
- Med årene var taget på Estraden blevet så slidt, at det til sidst var svært at varme huset tilstrækkeligt op til, at man kunne holde fester om vinteren. Derfor faldt det på et tørt sted, da Sparekassen Kronjyllands gavefond blandt andre valgte at støtte vores projekt. Vi har rigtig mange gæster, der enten lejer huset til private arrangementer, eller som deltager i de aktiviteter, der sker i og omkring forsamlingshuset. For dem gør det en mærkbar forskel, at de nu kan bruge huset hele året uden problemer, fortæller bestyrelsesformand i Havndal Borgerforening, Niels Jørgen Thomsen.

Et godt socialt sammenhold
Foruden de mange private fester, som Estraden huser, danner huset også rammen om de årlige revyer og dilettantforestillinger, der er med til at samle borgere i og omkring Havndal til hyggeligt og sjovt samvær.
- I Sparekassen Kronjylland går vi meget op i at støtte tiltag i vores lokalområder. Estraden står for at samle borgere i og omkring byen, og det er derfor med til at skabe et godt socialt miljø i området. Ved at give støtte til det nye tag mener vi, at pengene kommer en stor del af vores kunder i lokalområdet til gode – både nu og de næste mange år, forklarer Michael Nielsen fra Sparekassen Kronjylland.