Hovedsponsor for Danmarks største familietradition

Forlænget sponsoraftale slår fast, at Sparekassen Kronjylland fortsætter som hovedsponsor for Vorbasse Marked de næste tre år.

Vorbassemarked

På billedet ses fra venstre Sten Jakobsen, kasserer i Vorbasse Grundejerforening, H.C. Christensen fra Sparekassen Kronjylland i Vorbasse og Brian Ø. Madsen, bestyrelsesformand i grundejerforeningen.

Når Danmarks største familietradition løber af stablen 16., 17. og 18. juli, er det med Sparekassen Kronjylland som hovedsponsor. Det traditionsbundne Vorbasse Marked er blevet afholdt siden 1731, og de seneste år har det haft Vorbasse-Hejnsvig Sparekasse i ryggen som sponsor. Sparekassen er tidligere på året blevet lagt sammen med Sparekassen Kronjylland, men det ændrer ikke ved, at Sparekassen fortsætter sit tætte samarbejde med Vorbasse Grundejerforening om Vorbasse Marked. Snarere tværtimod:
− I Sparekassen ligger det os meget på sinde at være en vigtig og aktiv del af Vorbasse Marked. Vi har netop skrevet under på en ny aftale med Vorbasse Grundejerforening, hvor vi forlænger vores hovedsponsorat, så det gælder de næste tre år, udtaler H. C. Christensen, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjyllands lokale afdeling i Vorbasse.
Folkefest for 250.000 gæster

− For Sparekassen Kronjylland er det helt selvfølgeligt at være en del af Vorbasse Marked som hovedsponsor, da markedet står for mange af de værdier, vi i Sparekassen værner om. Vi vil det lokale og folkelige og ser det som en del af vores vision at støtte gode lokale aktiviteter, som vores kunder og lokalområder kan have gavn af. Med Vorbasse Marked er vi med til at sætte Vorbasse på Danmarkskortet og til at skabe en folkefest for mere end 250.000 besøgende gæster. Vi glæder os rigtig meget både til markedet og al den aktivitet, det medfører, og vi går ind i samarbejdet som en aktiv medspiller, forklarer H.C. Christensen.

Vorbasse Grundejerforening, hvis primære mål at videreføre det traditionsbundne marked, er meget tilfreds med forlængelsen af samarbejdet med Sparekassen:
− Vi har altid haft et godt samarbejde med Sparekassen, og det glæder os, at den også de næste tre år har lyst til at være hovedsponsor for den århundredgamle tradition. Samarbejdet giver os mulighed for fortsat at skabe nogle gode rammer for markedet og hele tiden sammensætte et spændende program, lyder det fra grundejerforeningens bestyrelsesformand, Brian Ø. Madsen.
Under markedet forvandles hele Vorbasse og omegn til et mekka for de besøgende, så det er et arrangement, som også alle byens forretninger kan nyde godt af. Overskuddet fra selve markedet går vanen tro til Vorbasse By, ligesom mange lokale foreninger har stor økonomisk gavn af arrangementet.