Børn var vilde med det syngende postbud

Da det syngende postbud, Henning Vad, blev hyldet i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Spentrup, stod børnene i kø for at få en autograf eller et billede af den lokale kendis.

Sparekassen havde inviteret Henning Vad ind i Spentrup afdeling, hvor kunder og fans både kunne få en autograf og overvære ham synge.

− Henning har under sin deltagelse i tv-programmet "Danmark har talent" aldrig lagt skjul på, at han er postbuddet fra Asferg. Han går meget op i det lokale tilhørsforhold, ligesom vi gør det i Sparekassen. Som en del af Hennings lokalområde ville vi gerne bakke ham op og hylde ham for hans flotte præstation og for at være med til at sætte vores område på Danmarkskortet, forklarer Jacob Tange, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Spentrup.

Det syngende postbud opnåede tidligere på året en 3. plads i det populære tv-program "Danmark har talent".

Autograf skal aldrig vaskes af
Udover en række ældre fans var især mange børn mødt op for at hylde Henning Vad i Sparekassen. De tog opstilling i første række og tog ihærdigt billeder med deres mobiltelefoner. Særligt børnene var også hurtige til at få autografer ud af Henning. En 7-årig pige fik ham sågar til at skrive autografen på armen, hvorefter hun løb hen til sin mor med ordene: "Nu skal min arm aldrig vaskes".
I det hele taget var det tydeligt, at mange af publikummerne havde mødt Henning før. Der blev uddelt store knus, og flere af børnene fik taget billeder sammen med det lokale idol.

Under besøget sang Henning hele to ekstra sange udover de to, han havde planlagt. Og børnene − de elskede det.

− Jeg var meget overrasket over, at Sparekassen ville have besøg af mig, og jeg sagde naturligvis ja med det samme. I det hele taget er jeg blevet meget overrasket over al den omtale og interesse, der er for min person. Hvor jeg på facebook for eksempel havde 300 venner før talentshowet, har jeg i dag over 5.000, og det er jo helt vildt, fortæller Henning Vad, der i løbet af sommeren blandt andet skal på turne med Richard Ragnvald.