Solid opbakning til Spentrup IF

Den fornyede aftale indeholder, udover en økonomisk håndsrækning til klubbens drift, flere tiltag, som kan komme både medlemmer og de frivillige trænere til gode. Det var en glad formand, Claus Nørgaard, der sammen med afdelingsdirektør Jan Nyvang, Sparekassen Kronjylland i Spentrup, skrev under på den forlængede samarbejdsaftale.

- Jamen, det er jo altafgørende for en forening som vores, at Sparekassen Kronjylland støtter os så massivt, som de gør. Det er vi naturligvis meget glade for, siger Claus Nørgaard, som har været formand for Spentrup IF et års tid.

Ekstra oplevelser til SIF

Den fornyede aftale indeholder, udover en økonomisk håndsrækning til klubbens drift, flere tiltag, som kan komme både medlemmer og de frivillige trænere til gode. Sparekassen Kronjylland kan via sit store netværk og engagement i eksempelvis andre klubber og koncertsteder give lidt ekstra til SIF.

- Jeg bakker meget op om det store arbejde, som jeg ved, de mange frivillige ledere og trænere i Spentrup IF står for. Sparekassen Kronjylland er lokalforankret og har et stort netværk. Derfor kan vi bidrage til, at SIF får nogle ekstra og lidt "skæve" oplevelser. Det kan måske være nogle billetter til en ligakamp i Randers eller et arrangement på Værket, siger afdelingsdirektør Jan Nyvang fra Sparekassen Kronjylland i Spentrup som eksempel på en ekstra belønning til de frivillige idrætsledere.

Gensidig tillid

For formand Claus Nørgaard har den fornyede samarbejdsaftale også en helt konkret betydning.

- Støtten fra Sparekassen giver os økonomisk arbejdsro. Nu kan vi bruge kræfter på at få frigivet nogle ressourcer i de enkelte afdelinger; blandt andet omkring kontingentbetaling, som vi gerne vil gøre mere smidig, siger Claus Nørgaard.

Fra Sparekassen Kronjylland lyder der en opfordring til at kigge indenfor i Sparekassen på Jennumvej, hvis medlemmerne i SIF vil se, hvem der støtter deres klub.

- Vi er som sagt meget lokale. De personlige relationer er meget vigtige for os, og vi oplever, at SIF-medlemmer bliver kunder hos os, fordi vi støtter den lokale idrætsforening. Den tillid er vi naturligvis meget glade for, siger Jan Nyvang.