Sparekassen køber afdeling i København

- Vi har gennem de seneste år fået flere og flere kunder i københavnsområdet. Derfor har vi længe haft et ønske om at kunne servicere dem endnu bedre.

Danmarks 10. største pengeinstitut målt på egenkapital Sparekassen Kronjylland har netop købt Morsø Sparekasses afdeling i København. Afdelingen bliver dermed Sparekassens første udenfor det midt- og østjyske område.

- Vi har gennem de seneste år fået flere og flere kunder i københavnsområdet, fordi mange af vores kunder tager til hovedstaden for at læse og arbejde. Derfor har vi længe haft et ønske om at kunne servicere dem endnu bedre end i dag. Så da muligheden for at overtage en velfungerende afdeling med god beliggenhed bød sig, valgte vi at slå til, fortæller administrerende direktør Klaus Skjødt.

Købet skal naturligvis også ses i lyset af Sparekassens tidligere udmeldinger om at investere sig ud af krisen.

Sparekassen Kronjylland er i dag et af landets mest solide pengeinstitutter, og Sparekassen har gennem de seneste mange år udviklet sig så positivt, at den aktuelt er landets 10. største pengeinstitut målt på egenkapital.

Den nye københavnske afdeling har ni medarbejdere, en god rentabel drift og en stor kundebase. Den ligger centralt placeret med gode parkeringsmuligheder på en af Frederiksbergs bedste adresser, Alhambravej 9 mellem Gammel Kongevej og Frederiksberg Allé.

- Udover en bedre service til Sparekassen Kronjyllands nuværende kunder er det selvfølgelig også planen, at afdelingen skal fortsætte sin flotte vækst og blive ved med at tiltrække nye kunder. Afdelingen har hidtil primært haft fokus på privatkunder samt mindre erhvervskunder, og sådan vil det også være fremover, slår Klaus Skjødt fast.

Tidsmæssigt bliver afdelingen faktisk en del af Sparekassen Kronjylland med tilbagevirkende kraft, da købet gælder pr. 30. juni 2010.

Afdelingen i København bliver Sparekassen Kronjyllands anden nye afdeling i år, allerede på årets første dag blev Tved Sparekasse således en afdeling i Danmarks største garantsparekasse.

Den seneste investering er endnu et skridt for Sparekassen Kronjylland til at komme ud på den anden side af finanskrisen som en af vinderne.

- I Sparekassen har vi altid været forsigtige, eller fornuftige om man vil, både i forhold til kreditgivningen og investeringer, og det er vi fortsat. Så når vi køber en afdeling som denne, er det selvfølgelig, fordi vi har råd, og fordi vi føler os overbeviste om, at det er en god investering, forklarer Klaus Skjødt.

Afdelingen, inklusiv den bygning den drives fra, koster Sparekassen Kronjylland mellem 25 og 30 millioner kroner. Handlen er i øvrigt betinget af Finanstilsynets godkendelse.