Sparekassen lokal

Fakta om os

Sparekassen Kronjylland er Danmarks største sparekasse med mere end 36.000 garanter.

Som garantsparekasse er vi en selvejende institution og har dermed ingen ejere. Det giver os mulighed for at tænke mere langsigtet og investere i langvarige relationer med vores kunder, ligesom vi støtter en række klubber, foreninger og forskellige lokale tiltag.

Sparekassen Kronjylland arbejder med baggrund i fire kerneværdier, som er: Kundefokuseret, Troværdig, Imødekommende og Kompetent.

26. november 1829 blev det, der i dag hedder Sparekassen Kronjylland, stiftet. Sparekassen for Randers By og omegn begyndte som en sideforretning i en købmandsbutik. Sparekassen Kronjylland dækker i dag store dele af Midt- og Østjylland samt dele af det sydlige Jylland, ligesom vi har seks afdelinger på Sjælland. Sparekassen Kronjylland er blandt landets 10 største pengeinstitutter og vokser i disse år betydeligt med blandt andet åbning af nye afdelinger.

Hovedsædet i Randers blev indviet i 2001.

Aktuelt lige nu

Danmarks mest tilfredse privatkunder - for tredje år i træk

- Tilfredse kunder er vores vigtigste strategiske mål. Derfor er vi utroligt glade for, at netop vores kunder er de mest tilfredse – ikke mindst, når det nu har været tilfældet tre år i træk, slår vores adm. direktør Klaus Skjødt fast.

13 tips til en skræmmende god økonomi

Selvom Halloween er højtid for uhygge og chok, vil vi i Sparekassen gerne sikre, at du ikke bliver udsat for skræmmende overraskelser i din privatøkonomi. Vi har derfor fundet 13 situationer, det kan blive særdeles uhyggeligt ikke at have styr på.

Nyt investeringsmagasin

Vi stiller blandt andet skarpt på, hvorvidt den nuværende høje inflation – specielt i USA – bider sig fast eller falder tilbage. Og hvordan det indvirker på renter og aktier. Vi tager også et kig på valutakurserne, boligrenten, og hvordan du kan gøre en forskel for klimaet gennem dine investeringer.

Brug den ekstra time på din pension

På søndag går vi fra sommer- til vintertid. Brug den ekstra time på at gennemgå din pension - det kan være med til at sikre dig selv og din familie økonomisk.