Sparekassen lokal

Fakta om os

Sparekassen Kronjylland er Danmarks største sparekasse med mere end 36.000 garanter.

Som garantsparekasse er vi en selvejende institution og har dermed ingen ejere. Det giver os mulighed for at tænke mere langsigtet og investere i langvarige relationer med vores kunder, ligesom vi støtter en række klubber, foreninger og forskellige lokale tiltag.

Sparekassen Kronjylland arbejder med baggrund i fire kerneværdier, som er: Kundefokuseret, Troværdig, Imødekommende og Kompetent.

26. november 1829 blev det, der i dag hedder Sparekassen Kronjylland, stiftet. Sparekassen for Randers By og omegn begyndte som en sideforretning i en købmandsbutik. Sparekassen Kronjylland dækker i dag store dele af Midt- og Østjylland samt dele af det sydlige Jylland, ligesom vi har seks afdelinger på Sjælland. Sparekassen Kronjylland er blandt landets 10 største pengeinstitutter og vokser i disse år betydeligt med blandt andet åbning af nye afdelinger.

Hovedsædet i Randers blev indviet i 2001.

Aktuelt lige nu

Du får nemt fat i os

Vi passer på dig - og på hinanden

Dørene til Sparekassens afdelinger er igen åbne. Hvis du har brug for vores hjælp, så ring endelig til os - så kan vi sammen aftale, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.

Bolig renovering

Tid til at energiforbedre boligen?

Hvis du energirenoverer din bolig, kan du både opnå lavere udgifter til varme og strøm og et bedre indeklima.

Pension forsikring

Rente af garantkapital er sat ind på garanternes afkastkonti

Om aftenen torsdag 8. april fik du, der er garant i Sparekassen indsat 2,5 procent i rente af din garantkapital for 2020. Renten er gået ind på din afkastkonto.

NemID_smartphone

Pas på svindlerne

Flere oplever at blive udsat for svindel - for eksempel ved at blive ringet op eller bedt om at betale ekstra fragt for en vare. Vær kritisk og del aldrig dine koder og NemID.