Covid-19

Undgå at blive udsat for coronafraud

Der findes desværre ingen grænser for svindleres kvaler eller mangel på medfølelse.

Senest kan flere myndigheder berette om og advare mod svindlere, som udnytter den nuværende situation med coronavirus.

Derfor bør du være ekstra kritisk, hvis du modtager SMS'er, emails eller telefonopkald, hvor du eksempelvis bliver bedt om at dele personlige oplysninger, NemID eller adgang til Netbank. En sundhedsperson, myndighed eller din bankmand vil aldrig bede om dit NemID.

Senest har Center for Cybersikkerhed været ude med en advarsel i disse corona tider.

Heldigvis er der masser af hjælp at hente, hvis du er i tvivl.

Tre tips til at undgå svindel (og coronafraud)

Hvis du har mistanke om, at du er blevet udnyttet eller svindlet, skal du straks spærre dit NemID og ringe til din rådgiver.
Spær dit NemID - klik her.

For virksomheder og ansatte


Fordi mange også arbejder hjemme og chefen nok ikke er fulgt med, kan du også risikere at blive udsat for "Jeg-er-din-chef"-svindel som i ferietider. Læs vores artikel om den type svindel her: Beskyt din virksomhed mod "jeg er din chef-svindel".

Har du problemer med betalingskort, Netbank eller Mobilbank uden for normal åbningstid, kan du ringe til vores hotline på 4470 2121.


Aktuelt lige nu

Du får nemt fat i os

COVID-19

Vi passer på dig - og på hinanden

Dørene til Sparekassens afdelinger er igen åbne. Hvis du har brug for vores hjælp, så ring endelig til os - så kan vi sammen aftale, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.

Bolig renovering

Nyheder

Tid til at energiforbedre boligen?

Hvis du energirenoverer din bolig, kan du både opnå lavere udgifter til varme og strøm og et bedre indeklima.

Pension forsikring

Nyheder

Rente af garantkapital er sat ind på garanternes afkastkonti

Om aftenen torsdag 8. april fik du, der er garant i Sparekassen indsat 2,5 procent i rente af din garantkapital for 2020. Renten er gået ind på din afkastkonto.

NemID_smartphone

Nyheder

Pas på svindlerne

Flere oplever at blive udsat for svindel - for eksempel ved at blive ringet op eller bedt om at betale ekstra fragt for en vare. Vær kritisk og del aldrig dine koder og NemID.