Økonomisk tryghed

covid-19

Økonomisk tryghed i en svær tid

16. marts 2020

Vi har indført nogle særlige tiltag, som vi stiller til rådighed for at hjælpe vores privat- og erhvervskunder.

En særlig situation kræver særlige tiltag. I Sparekassen har vi en klar målsætning om at have langvarige relationer med vores kunder. Det gælder naturligvis også i den helt ekstraordinære situation, som samfundet står i netop nu. Vi er meget opmærksomme på, at både privat- og erhvervskunder kan blive pressede af eksempelvis fyringer, manglende omsætning og andet. Derfor er vi også fuldt tilgængelige på telefoner og mails, ligesom vi afholder en række netmøder og fysiske møder med vores kunder.

Relationen til vores kunder skal ikke kun være langvarig, den skal også være personlig. Derfor tror vi heller ikke på, at det giver mening at give alle vores kunder den samme løsning på de aktuelle udfordringer, fordi hver eneste kundes situation er unik. Helt generelt er vi i stedet meget åbne for at finde gode fleksible løsninger for den enkelte.

Privatkunder

Nogle privatkunder kan i den kommende tid komme til at mangle noget af deres normale indkomst, fordi deres arbejdsplads er lukket ned. Nogle virksomheder kan også komme i så store problemer, at de bliver nødt til mere permanent at afskedige nogle af deres medarbejdere. Det er situationer, hvor vi er vant til at hjælpe vores kunder, og det er vi naturligvis også nu. Derudover har vi nogle særlige tiltag, som vi stiller til rådighed i den nuværende situation. Det er blandt andet:

  • Øget adgang til bevilget overtræk eller at forhøje eksisterende lån
  • Mulighed for at udskyde ydelser på lån i Sparekassen

Erhvervskunder

Mange erhvervskunder står i en usikker og vanskelig situation. Men det er også en situation, der er unik for hver enkelt virksomhed. Derfor ringer vi rundt til en lang række af vores kunder, så vi er sikre på, at vi hjælper dem bedst muligt gennem denne periode. Også i forhold til vores erhvervskunder har vi desuden en række redskaber, som vi kan bringe i spil, hvis der er behov for det hos den enkelte. Det kan eksempelvis være seks måneders afdragsfrihed på lån og leasingydelser, forhøjet kassekredit eller udvidet låneramme.

Er du usikker

Vi ønsker at give så stor økonomisk tryghed som muligt til vores kunder. Derfor er du naturligvis meget velkommen til at tage fat i os, hvis situationen giver dig anledning til bekymring for din eller din virksomheds økonomi. Stort set alle vores rådgivere er trods situationen til rådighed, selv om de eventuelt arbejder hjemme. Så du skal blot ringe på det nummer, du plejer, eller sende en mail til din rådgiver.

Læs også

Betalingsfrister

Rådgivning

Skal du nå at overføre penge i år?

Vær opmærksom på årets betalingsfrister, hvis du har indbetalinger til pension, pengegaver til dine nærmeste eller noget med skattefradrag, som skal klares i år.

Sparekassen lokal

Repræsentantskabsvalg 2024

Nyt repræsentantskab valgt

Sparekassens garanter har netop valgt de 57 repræsentantskabsmedlemmer, der skal repræsentere dem de kommende fire år. 27 af de nuværende repræsentantskabsmedlemmer blev genvalgt, mens der således er 30 nyvalgte. Som noget nyt er repræsentanterne valgt i seks valgkredse.

Ungeliv uden druk i Odder

Garant-millionen

Unge-fællesskab i Odder uden druk

Ungdommen behøver ikke druk: Forældre forsøger at ændre kulturen ved at skabe alkoholfrie fællesskaber for unge i Odder. Garant-millionen bakker op med donation på 75. 000 kr.

Sparekassen Kronjylland er ny hovedpartner på Mediano

Sponsorat

Ny hovedpartner på Mediano

Danmarks førende fodboldpodcast, Mediano, vil fra det nye år have Sparekassen Kronjyllands logo som en del af sit. Sparekassen træder nemlig ind som ny hovedpartner på Mediano i hele 2025.