Økonomisk tryghed

covid-19

Økonomisk tryghed i en svær tid

16. marts 2020

Vi har indført nogle særlige tiltag, som vi stiller til rådighed for at hjælpe vores privat- og erhvervskunder.

En særlig situation kræver særlige tiltag. I Sparekassen har vi en klar målsætning om at have langvarige relationer med vores kunder. Det gælder naturligvis også i den helt ekstraordinære situation, som samfundet står i netop nu. Vi er meget opmærksomme på, at både privat- og erhvervskunder kan blive pressede af eksempelvis fyringer, manglende omsætning og andet. Derfor er vi også fuldt tilgængelige på telefoner og mails, ligesom vi afholder en række netmøder og fysiske møder med vores kunder.

Relationen til vores kunder skal ikke kun være langvarig, den skal også være personlig. Derfor tror vi heller ikke på, at det giver mening at give alle vores kunder den samme løsning på de aktuelle udfordringer, fordi hver eneste kundes situation er unik. Helt generelt er vi i stedet meget åbne for at finde gode fleksible løsninger for den enkelte.

Privatkunder

Nogle privatkunder kan i den kommende tid komme til at mangle noget af deres normale indkomst, fordi deres arbejdsplads er lukket ned. Nogle virksomheder kan også komme i så store problemer, at de bliver nødt til mere permanent at afskedige nogle af deres medarbejdere. Det er situationer, hvor vi er vant til at hjælpe vores kunder, og det er vi naturligvis også nu. Derudover har vi nogle særlige tiltag, som vi stiller til rådighed i den nuværende situation. Det er blandt andet:

  • Øget adgang til bevilget overtræk eller at forhøje eksisterende lån
  • Mulighed for at udskyde ydelser på lån i Sparekassen

Erhvervskunder

Mange erhvervskunder står i en usikker og vanskelig situation. Men det er også en situation, der er unik for hver enkelt virksomhed. Derfor ringer vi rundt til en lang række af vores kunder, så vi er sikre på, at vi hjælper dem bedst muligt gennem denne periode. Også i forhold til vores erhvervskunder har vi desuden en række redskaber, som vi kan bringe i spil, hvis der er behov for det hos den enkelte. Det kan eksempelvis være seks måneders afdragsfrihed på lån og leasingydelser, forhøjet kassekredit eller udvidet låneramme.

Er du usikker

Vi ønsker at give så stor økonomisk tryghed som muligt til vores kunder. Derfor er du naturligvis meget velkommen til at tage fat i os, hvis situationen giver dig anledning til bekymring for din eller din virksomheds økonomi. Stort set alle vores rådgivere er trods situationen til rådighed, selv om de eventuelt arbejder hjemme. Så du skal blot ringe på det nummer, du plejer, eller sende en mail til din rådgiver.

Aktuelt lige nu

Nyheder

Danmarks mest tilfredse privatkunder - for tredje år i træk

- Tilfredse kunder er vores vigtigste strategiske mål. Derfor er vi utroligt glade for, at netop vores kunder er de mest tilfredse – ikke mindst, når det nu har været tilfældet tre år i træk, slår vores adm. direktør Klaus Skjødt fast.

400 meter til nærmeste hjertestarter

Nyheder

Nye hjertestartere sikrer, at hjælpen altid er tæt på

Der må maksimalt være 400 meter til den nærmeste hjertestarter fra én af Sparekassen Kronjyllands afdelinger. Sådan lyder beslutningen, der har fået Sparekassen til at investere i syv nye hjertestartere.

Ny netbank og mobilbank

Nyheder

Prøv den nye net- og mobilbank

I disse måneder knokler vi for at få vores nye net- og mobilbank helt klar, men allerede nu kan du prøve den af og bruge stort set alle funktioner.

Sparekassen åbner ny afdeling i København K

Nyheder

Sparekassen åbner ny afdeling i København K

De seneste år har vi åbnet en række nye afdelinger, og nu gør vi det igen. Denne gang er valget faldet på København K., hvor 10 lokale medarbejdere allerede er i fuld gang.