Sparekassen Kronjylland er Danmarks bedste arbejdsplads for 3. gang i træk

HR-partner til Danmarks bedste arbejdsplads

Vil du være en del af en ambitiøs HR-afdeling, hvor du gennem tæt samarbejde med ledelsen bliver omdrejningspunkt for ledersparring og gode løsninger, der tilgodeser både kunder, forretning og arbejdsglæde? Og trives du derudover med fleksibilitet, livet på farten, og at du selvstændigt kan tilrettelægge din hverdag?

Vi søger en erfaren og professionel HR-partner, der kan udfylde rollen som den naturlige sparringspartner for områdedirektører og afdelingsdirektører i et geografisk område, der indrammes af Aarhus, Herning og Horsens. Her kommer du til regelmæssigt at besøge områdets 13 afdelinger, så det er en fordel, at du bor i området. 

Du bliver en del af en ambitiøs HR-afdeling, som har base på Sparekassen Kronjyllands hovedkontor i Randers. Afdelingen består af fire andre HR-partnere, et supportteam og et udviklingsteam, hvor vi arbejder sammen om at skabe gode rammer for ledelse, resultater og trivsel.

Du kan også se frem til at:

  • deltage i den løbende udvikling og tilpasning af organisationen - herunder sikre diversitet
  • være ansvarlig for rekrutteringsprocesser ved blandt andet at udarbejde behovsafdækning, identificere relevante kandidater via netværk, foretage search via LinkedIns værktøjer og holde samtaler. Du kan forvente cirka 20-25 ansættelser årligt primært til stillinger som rådgivere og ledere
  • stå for profilanalyser og tilbagemeldinger. Vi benytter Everything DiSC®, AdaptGRT og 15FQ+
  • onboarde nye kolleger
  • varetage karrieresamtaler og feedback for eksempel i forbindelse med identifikation og udvikling af fremtidens ledere
  • gennemføre trivsels- og fraværssamtaler, udarbejde fastholdelsesplaner og samarbejde med jobcentre
  • varetage opsigelser, fratrædelsessamtaler og forhandlingssituationer
  • facilitere præsentationer, ledermøder, teamudviklingsprocesser og workshops.

Du er sandsynligvis den rette til holdet, hvis …

Du motiveres af at forstå og understøtte forretningen og Sparekassens forretningsorienterede familiekultur med relevante HR-indsatser på strategisk, taktisk og operationelt niveau. Vi forventer derfor, at du har flere års erfaring med HR-fagets mange facetter fra et tilsvarende job gerne i den finansielle sektor, men andre brancher er også relevante.

Du er en tillidsvækkende teamplayer, der forstår at opbygge en stærk relation til dine samarbejdspartnere, ligesom det er naturligt for dig aktivt at søge sparring hos dine kolleger og at bidrage med råd på tværs af afdelingen.

Du er rutineret i at gennemføre professionelle samtaler, som skaber fremdrift i form af afklaring og udvikling samtidig med, at du har øje for ordentlighed og det hele menneske. For dig går professionalisme, forretningssans og et positiv menneskesyn hånd i hånd.

Du har lyst til et selvstændigt job, som kræver daglig prioritering af opgaver og indsatser, og hvor du kan opnå stor indflydelse. Du trives med selvstændigt at træffe beslutninger og kan lave løsninger, der er baseret på lige dele sund fornuft, forretningsforståelse og ordentlighed.

Du bliver rollemodel i forhold til Sparekassens værdier, processer og metoder. Vi drømmer derfor om at finde en kollega, der tør gå forrest og med sine HR-indsatser kan bidrage til, at Sparekassen også i fremtiden står på et solidt grundlag, hvor både kunder og medarbejdere fortsat finder Sparekassen Kronjylland attraktiv. 

Hvad gør stillingen særligt attraktiv?

HR har en central rolle i Sparekassen, da vi tror på, at medarbejderne er helt afgørende for vores succes. Derfor får du en nøglerolle i organisationen, og du får stor frihed til at udfylde den. Dine arbejdsdage er sjældent ens, og du bliver med din specialistviden en efterspurgt partner i den løbende sparring og udvikling på HR- og ledelsesområdet.

Vi tilbyder attraktive ansættelsesforhold, for eksempel i alt syv ugers ferie og frihed, ulykkes-, tandlæge- og sundhedsforsikring samt fordele i vores Medarbejderbank. 

I Sparekassen Kronjylland tør vi skille os ud. Vi åbner nye afdelinger og vægter den personlige rådgivning højt. Det har vi stor succes med: EPSI-undersøgelsen af de danske banker har for tredje år i træk slået fast, at vores kunder er Danmarks mest tilfredse. I forårets blev vi af Great Place to Work ligeledes kåret til Danmarks bedste arbejdsplads blandt store virksomheder – også for tredje gang i træk. Du bliver med andre ord en del af en ambitiøs organisation med høje mål om kunde- og medarbejdertilfredshed. Som HR-partner får du indflydelse på de ledelses- og forretningsmæssige beslutninger, som disse ambitioner bygger på.

Ansvar og udfordringer på Danmarks bedste arbejdsplads

Vi er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter. Der venter dig mere end 700 kolleger fordelt på cirka 50 afdelinger i Jylland, Odense og på Sjælland.

Du bliver en del af en flad organisation, hvor vi har succes med at vokse, åbne nye afdelinger og have fokus på de personlige relationer. Hos os ringer kunderne ikke til et callcenter, men direkte til deres rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt og mener, at det er tiden, vi investerer, der gør forskellen - og at det er med til at give os sektorens mest tilfredse privatkunder for tredje år i træk (ifølge det anerkendte analysebureau EPSI). Det er også med til at give os medarbejdere, der trives og er glade for at gå på arbejde. Vi er således tre gange i træk blevet kåret til Danmarks bedste arbejdsplads af Great Place to Work.

Vores decentrale struktur giver dig stor indflydelse på dit arbejde og din dagligdag. Som garantsparekasse er vi selvejende. Det betyder blandt andet, at vi ikke har aktionærer, der skal have del i Sparekassens overskud. Det gør, at vi kan tænke mere langsigtet, ligesom det giver os stor frihed til at gøre en forskel i de lokalsamfund, hvor vi har vores kunder.