Bliv fondsspecialist i Back Office og få indflydelse på vores investeringsprocesser og -support
Sparekassen Kronjylland vokser. Vi har de seneste år åbnet flere nye afdelinger, og nye kunder banker på døren. Det giver vokseværk i hele landet og på fondsområdet, og vi ønsker derfor at udvide vores stærke team i Back Office, der yder support på investeringsløsninger til hele organisationen.
Back Office består af cirka 20 engagerede kolleger med et godt spænd af kompetencer, alder, anciennitet og uddannelsesbaggrund, som giver en inspirerende dynamik. Afdelingen er inddelt i to teams med ansvar for områderne fonds, udland og likviditet, hvor vi varetager både drifts-, forvaltnings- og supportopgaver. Aktuelt spiller vi blandt andet en afgørende rolle i en stor og langvarig implementering af nyt fonds- og depotsystem i Sparekassen. Sammen med resten af teamet får du rig mulighed for at bidrage til afdelingens opgaveløsning og fortsatte succes, alt imens vi prøver ting af, udvikler vores team og har det sjovt.
Du bliver en afgørende spiller i teamet inden for investeringssupport og fondsadministration. Her får du både mulighed for at udfordre dig selv og dine kolleger på et vigtigt specialistområde, men også for at være tæt på der, hvor beslutningerne træffes, når det kommer til mange af Sparekassens processer på investeringsområdet
Du kan glæde dig til at:
- Blive en værdsat sparringspartner, når du som en del af supportteamet yder både kolleger og tilknyttede pengeinstitutter support over telefon og mail inden for investeringsløsninger
- Deltage i den daglige drift med fondshandler, corporate action events og afstemninger (på både I- og U-papirer)
- Håndtere 3. parts handler og unoterede papirer
- Stå for depotadministration og afstemning af konti
- Sikre, at vi lever op til lovgivningen. Du kommer blandt andet til at deltage i myndighedsindberetninger
- Være med til at kvalitetssikre og optimere vores systemer og processer
- Få kompetente og hjælpsomme kolleger at sparre med i et stærkt team, der både er dybt ambitiøst og har plads til fællesskab og sjov
Du får derudover en bred kontaktflade, da du løbende vil være i dialog med interne og eksterne samarbejdspartnere – blandt andet vores datacentral, Nasdaq og VP Securities.
Sådan bliver du en succes i jobbet:
Efter 100 dage har du taget ansvar for dine opgaver og føler dig godt hjemme i Sparekassen Kronjylland. Det er især lykkedes, forbi:
- Du har gennemgået vores 100 dages onboardingprogram, hvor du har fået et overordnet kendskab til teamets forskellige investeringsprocessor, funktioner og arbejdsgange. Du har samtidig lært dagligdagen og kollegerne i Back Office godt at kende.
- Du varetager selv simple driftsopgaver og bidrager sammen med dine kolleger i mere komplekse opgaver, hvor du nyder godt af din gode talforståelse. Du deltager også i support på fonds- og investeringsområdet, som er et område, du allerede har erfaring og stor interesse for.
- Du tilegner dig løbende nye indsigter i andre driftsområder. Du er nemlig fagligt nysgerrig og har lyst til løbende at udvikle dig både fagligt og personligt.
- Du er hurtig til at sætte dig ind i vores systemer, da du i forvejen har flair for it, er stærk i Excel og har sans for detaljen.
Om et år er du en værdsat sparringspartner for kolleger i og udenfor Back Office, og du bidrager med stor selvstændighed til vores opgaveløsning. Det gør du især, fordi:
- Du løser en stor del af driftsopgaverne på egen hånd og har opbygget en solid erfaring med vores supportfunktion, som du naturligt deltager i. Derudover bidrager du til de øvrige driftsområder.
- Du udfordrer bestående processer og er nysgerrig på at optimere dem. Du har nemlig blik for hele processen, og hvordan eventuelle ændringer påvirker øvrige interessenter.
- Dine kolleger oplever dig som en konstruktiv deltager i det daglige samarbejde, hvor du bidrager med faglige input og sparring og er en god holdspiller. Du har stor indsigt i organisationen og teamets snitflader og bruger aktivt dit netværk i Sparekassen. Med din viden og dine bidrag føler du dig som en vigtig del af Sparekassen.
- Du er med til at sikre et fortsat højt niveau af faglighed og support i vores løsninger. Du har nemlig et veludviklet servicegen og sætter en ære i at levere høj kvalitet til tiden. Derudover er du god til at prioritere dine opgaver – selv når der er travlt.
Indgangene til jobbet kan være flere, men vi forestiller os, at du har en økonomisk baggrund i et pengeinstitut og har erfaring inden for investering eller rådgivning med en god forståelse for værdipapirhandel.
Alsidigt job og stærkt fællesskab
Med support- og driftsopgaver i et af landets 10 største pengeinstitutter kan du se frem til en afvekslende hverdag, du selv har indflydelse på. Opgaverne kommer du til at løse i tæt samarbejde og sparring med kolleger, der går højt op i fællesskab, udvikling og godt humør. Vi har blandt andet også plads til at spille ”skraldespandsbold” og have sociale arrangementer på medarbejdernes initiativ.
Da vi har til huse på Sparekassens hovedsæde, får du også let adgang til at sparre med mange af de øvrige specialistfunktioner, ligesom du bliver du en del af Sparekassens stærke supportnetværk. Derudover venter dig gode arbejdsvilkår, i alt syv ugers ferie og frihed, tandlæge- og sundhedsforsikring og fordele i vores Medarbejderbank.
Du bliver også en del af et solidt pengeinstitut, som er inde i en stærk udvikling. De seneste år har vi åbnet flere nye afdelinger, ligesom vi ifølge den seneste undersøgelse fra analysebureauet EPSI igen i år har Danmarks mest tilfredse bankkunder. Vi er dermed en stor, ambitiøs organisation, og vi har mange forskellige jobmuligheder - også hvis du på den lange bane får nye interesser.
Klar til et spændende næste skridt i din karriere? Og til at blive en del af et både fagligt og sjovt fællesskab? Så ansøg nu!
Vi ser mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset køn, alder, seksuel orientering, religion, handicap, politisk overbevisning samt socialt og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Tårnhøj jobtilfredshed
Vores medarbejderes jobtilfredshed er markant højere end Rambølls branche-gennemsnit for finansvirksomheder. Det slår Rambølls trivselsundersøgelse 2025 fast.
Derudover ligger vi markant højere end andre finansvirksomheder, når vores medarbejdere bliver spurgt, hvor sandsynligt det er, at de vil anbefale andre at søge job i organisationen.
Hos os kan du derfor se frem til at blive en del af en organisation med høj trivsel og et stort fokus på, at tilfredse medarbejdere er en forudsætning for tilfredse kunder.
Ansvar, udfordringer og fællesskab
Vi er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter. Der venter dig mere end 900 kolleger fordelt på cirka 50 afdelinger i Jylland, Odense og på Sjælland.
Du bliver en del af en flad organisation, hvor vi vægter fællesskab samt medarbejder- og kundetilfredshed højt. Du får blandt andet rig mulighed for at få indflydelse, udvikle dig og tage ansvar.
Vi har succes med at vokse, åbne nye afdelinger og have fokus på de personlige relationer. Hos os ringer kunderne ikke til et callcenter, men direkte til deres rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt og mener, at det er tiden, vi investerer, der gør forskellen.
Som garantsparekasse er vi selvejende. Det betyder blandt andet, at vi ikke har aktionærer, der skal have del i Sparekassens overskud. Det gør, at vi kan tænke mere langsigtet, ligesom det giver os stor frihed til at gøre en forskel i de lokalsamfund, hvor vi har vores kunder.
