25.000 til rideklubben

Bjerringbro Rideklub er i fuld gang med et storstilet renoveringsprojekt, der skal gøre rideklubben tidssvarende, når den i sommeren 2016 fylder 50 år. Det projekt har Sparekassen Kronjylland støttet med 25.000 kroner.

− Med bidraget fra vores gavefond vil vi gerne være med til at fremtidssikre en aktiv klub, der henvender sig til et bredt udvalg af medlemmer. Det er et kæmpe projekt, rideklubben har gang i. Både de ind- og udvendige faciliteter får en overhaling, så klubbens haller, baner og stalde kan leve op til dagens standarter, forklarer erhvervsrådgiver i Sparekassens Bjerringbro afdeling, Casper Birkemose Østergaard, der sammen med kunderådgiver, Lotte Gønge, har haft fornøjelsen af at besøge klubben og overrække den store check på 25.000 kroner.

Et attraktivt fritidsmiljø

− Både rytterne, de mange besøgende og hele området får gavn af at have en moderne rideklub, hvor faciliteter og sikkerhed er i top. Derudover bliver der også tænkt i energibesparende løsninger, så klubben fremadrettet minimerer sine driftsomkostninger. Hele denne udvikling støtter vi som sponsor af rideklubben meget gerne op om, fortæller Casper Birkemose Østergaard, der glæder sig til at se det færdige resultat i sommeren 2016.

Renoveringsprojektet forventes i alt at løbe op i 2,7 millioner kroner. Den lille ridehal er allerede blevet istandsat, og inden udendørssæsonen går i gang i år, er det planen, at klubbens store udendørs dressurbane skal være opdateret med ny bund og banehegn.

Foto: Gudenaadalens Avis