Sparekassen Kronjylland har doneret tre computere til Værum GF

De tre computere skal foreningen bruge til digital nabo-til-nabo-hjælp.

Værum GF spænder vidt som forening. De byder på meget mere end fodbold og håndbold for raske og rørige unge og ældre.

Foreningen er på forskellig vis et samlingssted i ordets bedste betydning for borgere i Værum og omegn. Foreningen, eller rettere de aktive og engagerede borgere, der holder foreningen levende, har sat sig for at bidrage aktivt til det lille samfund. En af de seneste aktiviteter er it-aftner med ”digital nabo-til-nabo-hjælp”.

På disse aftner kan Værum-borgerne få hjælp til at bruge deres skattemappe på skat.dk, se hvordan de kan benytte digitale muligheder på borger.dk og følge med i børn og børnebørns hverdag via sociale medier. Alt sammen noget som kan være svært at gøre første gang, hvis man ikke er helt fortrolig med computere og den digitale verden. Men i Værum behøver det ikke længere være et problem, for nu er der hjælp at hente.

”På den første af en række it-aftener med nabo-hjælp var der mødt 15 borgere op. Alle var begejstrede for måden at gøre det på, og vi forventer at alle komme til tasterne næste gang vi mødes. Enten på deres egen pc, eller på Værum GFs nye ejendom – de tre computere vi har fået fra Sparekassen Kronjylland, siger Thilde Pedersen.

I forbindelse med den første it-aften i Værum GF overrakte Per Jakobsen, afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Vorup, tre computere til Thilde Pedersen og Værum GF.