Vi beklager

158x221 tekniskeproblemer

De seneste dage har en del af vores kunder beklageligvis været berørt af ustabil drift på de systemer, der ligger bag betalingskort, pengeautomater og netbank. Vi har stor forståelse for de frustrationer det har medført.

Baggrunden for de mange problemer er en driftsmæssig omlægning hos SDC, som er datacentral for 138 pengeinstitutter i Danmark, Sverige, Norge og Færøerne. Driftsomlægningen er allerede gennemført i Norge og Sverige og forløb her uden problemer for kunderne. Forud for omlægningen i Danmark har der været kørt to succesrige test. På trods af den gode forberedelse har omlægningen af driften hos SDC forårsaget nedbrud på både kundevendte og interne systemer hos en lang række danske pengeinstitutter, herunder Sparekassen Kronjylland.

SDC har nu fundet årsagen til problemerne og mener at have løst dem. Vi vil i samarbejde med SDC gøre alt hvad vi kan for at undgå lignende problemer fremover.

Opdateret 28. juni