Ledelsen af Mariagerfjord afdelinger ændres

Frits K. Sørensen stopper i Assens. Sven Kjærgaard bliver leder for afdelingerne i både Mariager og Assens.

sven-og-fritsFrits K. Sørensen stopper i Assens efter 14 år som afdelingsdirektør og bliver afløst af fællesledelse for afdelingerne i Mariager og Assens

Sparekassen ønsker også fremadrettet at have stærke afdelinger i Assens og Mariager, og derfor er det besluttet at lave en fælles ledelse af de to afdelinger med en afdelingsdirektør, en privatkundechef og en erhvervskundechef.

- Det giver en større fleksibilitet og faglig sparring, når de to afdelinger bliver knyttet sammen med en fælles ledelse. Derudover fastholder vi styrken i at have lokale afdelinger begge steder. Vi er af den opfattelse, at der er tale om en langtidsholdbar løsning, hvilket er meget vigtigt for os, forklarer områdedirektør Jan Nyvang.

Sven Kjærgaard, der siden 2010 har været afdelingsdirektør i Mariager, bliver fremover afdelingsdirektør for begge afdelinger, mens Jeanette Leth Neldorf bliver privatkundechef. Erhvervskundechefen vil Sparekassen Kronjylland forsøge at finde eksternt.

Vi søger: Erhvervskundechef til Mariager og Assens

- Vi håber at finde en person, der udover de faglige kvalifikationer med håndteringen af små og mellemstore virksomheder enten er eller ønsker at blive en aktiv del af lokalområdet. Vi tror nemlig på, at den lokale tilstedeværelse er meget vigtig i rollen som erhvervskundechef, fortæller Jan Nyvang.

Efter 14 år som afdelingsdirektør i Assens har Frits K. Sørensen valgt at skifte til en stilling i Sparekassen Kronjyllands kreditafdeling, og det er baggrunden for, at ændringerne kommer nu.
Afdelingerne har gennem årene brugt hinanden i forskellige sammenhænge, og derfor var det en naturlig beslutning at lave en fælles ledelse, da Sven Kjærgaard har et godt kendskab til afdelingen i Assens.

- Begge afdelinger er lokalt kendte for at engagere sig i lokalområdet, og det vil vi bestemt fortsætte med. Jeg ser en stor styrke i, at vi nu får to gode afdelinger, der samtidig har et tæt samarbejde. Det giver også helt lavpraktisk bedre mulighed for afløsning ved ferie og sygdom, men ikke mindst på det faglige er det en gevinst, at vi bliver flere at sparre med, vurderer Sven Kjærgaard.

Afdelingernes øvrige medarbejdere vil fortsat være at finde i den afdeling, de hidtil har været tilknyttet. Derfor vil kunderne heller ikke umiddelbart opleve nogen forskel.

For Frits K. Sørensen er det ikke uden vemod, at han nu siger farvel til afdelingen i Assens.

- Men tiden var inde til at prøve noget nyt. Jeg har været her i 14 år, og jeg glæder mig rigtig meget til de nye opgaver i hovedsædet. Samtidig er jeg glad for, at man har fundet en god løsning med Sven som fælles leder af begge afdelinger. Det er glædeligt at kunne overlade afdelingen i trygge hænder, og det er jeg ikke i tvivl om, at jeg gør, slår han fast.

Det bliver da heller ikke et farvel til Assens by for Frits K. Sørensen, da han privat bor i byen.

For yderligere information kontakt områdedirektør Jan Nyvang på 87 62 32 03