Job i Sparekassen Kronjylland

Indkøbsansvarlig

Vi er på udkig efter dig, der kan lede indkøbsprocesser, fra behovet opstår i organisationen, til vi eksekverer på indkøbsaftalen. Derudover skal du kunne skabe og pleje et stærkt samarbejde med både kolleger og eksterne samarbejdspartnere.

Du får ansvaret for indkøb i Sparekassen Kronjylland – herunder at bygge videre på vores tilgang til taktiske og operationelle indkøb ved at strømline vores indkøbsstruktur og udarbejde procesbeskrivelser. Du bliver projektleder på at indgå nye aftaler og følge op på vores eksisterende indkøb og bliver derudover driftsansvarlig for flere af vores facility management-aftaler.  

Du kan glæde dig til at:

  • Have hands-on på hele indkøbsprocessen for blandt andet at kunne klarlægge og optimere vores processer på indkøbsområdet - samt beskrive disse i arbejdsgange
  • Til en opstart at være med til at forankre alle indkøbs- og samarbejdsaftaler hos dig og på den måde være med til at sikre, at aftalerne puljes mest fordelagtigt
  • Holde dig opdateret på udviklingen i markedet og på gældende lovgivning
  • Blive driftsansvarlig for flere af vores facility management-aftaler og varetage de løbende driftsmøder
  • Blive ansvarlig for at indgå nye indkøbs- og serviceaftaler samt genforhandle og følge op på de eksisterende
  • Samarbejde med kolleger i hele organisationen. Aftalerne kommer du nemlig til at indgå i tæt samarbejde med kolleger med fagspecifik viden om behov, service eller produkt

Der venter dig et alsidigt job, hvor du både skal udfærdige behovsbeskrivelser og beslutningsgrundlag, indhente tilbud, planlægge og gennemføre kontraktforhandlinger, indgå aftaler og have den efterfølgende opfølgning. Med kendskab til den gældende lovgivning skal du også selvstændigt læse og kunne udfordre aftalernes betingelser. Derudover er det vigtigt, at du har en god forretningsforståelse, er god til at lede egne projekter, er struktureret og har et stort overblik, så du er i stand til at se sammenhænge i vores indkøbsaftaler og i indkøbsbehovene på tværs af organisationen.

Da en væsentlig del af jobbet består af sparring og samarbejde med kolleger og eksterne kontakter, er det også vigtigt, at du har gode samarbejds- og kommunikationsevner og er nysgerrig på at skabe nye relationer. Med sund fornuft, respekt og skepsis tør du også udfordre ’plejer’ og vores tilgang til indkøb.

Måske har du en uddannelse inden for indkøb med en analytisk tilgang og en bred forståelse for forretningen, for eksempel cand.merc.jur. Din uddannelsesmæssige baggrund er dog ikke afgørende, bare du har erfaring med selvstændigt at indgå indkøbsaftaler og sikre eksekvering.

Hvad gør stillingen særligt attraktiv?

Hos os får du et alsidigt job med store frihedsgrader og med stor indflydelse på udviklingen af vores indkøbsområde. Du får en bred kontaktflade i en spændende organisation i stærk udvikling og bliver et vigtigt bindeled mellem Sparekassens enheder og vores leverandører. Dit arbejdssted bliver primært på vores hovedsæde i Randers.

Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at ringe til områdedirektør Marlene Bay Møller på mobil: 26 87 29 87.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning hurtigst muligt og senest 15. august. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 og 35.