Covid-19

Undgå at blive udsat for coronafraud

Der findes desværre ingen grænser for svindleres kvaler eller mangel på medfølelse.

Senest kan flere myndigheder berette om og advare mod svindlere, som udnytter den nuværende situation med coronavirus.

Derfor bør du være ekstra kritisk, hvis du modtager SMS'er, emails eller telefonopkald, hvor du eksempelvis bliver bedt om at dele personlige oplysninger, NemID eller adgang til Netbank. En sundhedsperson, myndighed eller din bankmand vil aldrig bede om dit NemID.

Senest har Center for Cybersikkerhed været ude med en advarsel i disse corona tider.

Heldigvis er der masser af hjælp at hente, hvis du er i tvivl.

Tre tips til at undgå svindel (og coronafraud)

Hvis du har mistanke om, at du er blevet udnyttet eller svindlet, skal du straks spærre dit NemID og ringe til din rådgiver.
Spær dit NemID - klik her.

For virksomheder og ansatte


Fordi mange også arbejder hjemme og chefen nok ikke er fulgt med, kan du også risikere at blive udsat for "Jeg-er-din-chef"-svindel som i ferietider. Læs vores artikel om den type svindel her: Beskyt din virksomhed mod "jeg er din chef-svindel".

Har du problemer med betalingskort, Netbank eller Mobilbank uden for normal åbningstid, kan du ringe til vores hotline på 4470 2121.


Læs også

Familie i køkken

Betaling

Nye betalingsanbefalinger til borgere og virksomheder

Nationalbanken har offentliggjort en opdatering af sine anbefalinger til borgere og erhvervsdrivende inden for betalinger. Anbefalingerne har fokus på offline-funktionen i betalingskort, betaling via kontooverførsler, og at man som borger har forskellige kort og kontanter til rådighed.

Garant-millionen

Garant-millionen støtter kampen mod spilafhængighed

En halv million danskere har et problematisk forhold til spil – mere end 30.000 har alvorlige spilleproblemer. Vi ser, hvordan ludomani rammer både den enkeltes økonomi og hele familien. Derfor støtter Garant-millionen nu tiltag, der bidrager til at bekæmpe spilafhængighed.

Om Sparekassen

Sparekassen Kronjylland har landets mest tilfredse kunder

Både på privat og erhverv ligger Sparekassen Kronjylland igen helt i top. Den største og mest valide undersøgelse af danske bankkunders tilfredshed er netop offentliggjort, og her ligger Sparekassen Kronjylland endnu engang helt i top på både privat og erhverv. Det er tredje år i træk, at sparekassens privatkunder er de mest tilfredse, og andet år i træk at det samme gælder erhvervskunderne.

Vi øger trygheden ved Apple Pay og Google Pay

Konti

Erhverv får udskiftet Dankort og Visa/Dankort

På lige fod med øvrige pengeinstitutter skal vi udskifte vores erhvervskunders Dankort og Visa/Dankort med et andet kort. Er du erhvervskunde med et af de nævnte kort, skal du derfor benytte det nye kort fra oktober.