Kortindsigelser

 

Du har i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er gennemført med dit betalingskort. Muligheden for at få dine penge retur afhænger af situationen, og hvilket betalingskort du har anvendt. Se eksempler nedenfor.

Før du gør indsigelse, skal du tage kontakt til forretningen for at undersøge, om problemstillingen kan løses direkte med dem. Hvis det ikke lykkes dig at løse problemet direkte med forretningen, så kontakt os med henblik på at gøre indsigelse.

Sparekassen Kronjylland
Kortindsigelser
Frankrigsvej 11
8450 Hammel
Mail til: kortindsigelser@sparkron.dk
Ring til: 87 62 32 62
  

Eksempler på årsager til at gøre indsigelse

Du har opsagt dit abonnement, men pengene hæves stadig
Du har betalt din vare på en anden måde, alligevel er beløbet trukket på dit kort
Der er hævet et andet beløb på dit kort end det, du har godkendt
Du har bestilt og betalt for, men du har ikke modtaget din vare/tjeneste
Det, du har købt, er ikke som beskrevet på købstidspunktet (fx beskadiget, defekt, kopivare)
Dit køb er afregnet i en anden valuta end den oplyste, da du købte varen
Du har bevis for, at du skal have pengene tilbage, men de er endnu ikke kommet (fx hvis du har benyttet dig af din lovmæssige fortrydelsesret eller har modtaget en kreditnota)