Nu kan du hente Sparekassens kalender for 2012

Årets kunstkalender er en hyldest til den anerkendte glaskunstner, Finn Lynggard.

Sparekassens kunstkalender 2012 er prydet med illustrationer af den glaskunst, som Finn Lynggaard (1930-2011) fra Ebeltoft var eksponent for.

Finn Lynggard var ud over sit virke som glaskunstner også initiativtager til museet for international glaskunst, Glasmuseet Ebeltoft. Det var derfor helt naturligt at vælge Glasmuseet som ramme for offentliggørelsen af kalenderen tirsdag 8. november, hvor indbudte gæster blev præsenteret for det færdige resultat.

Finn Lynggard nåede ikke selv at se det endelige resultat, men hans enke, Tchai Munch (på billedet nummer to fra højre), var tilstede ved offentliggørelsen, hvor hun udtrykte stor tilfredshed og stolthed over kalenderen.

- Jeg er sikker på, at Finn ville være glad for kalenderen. Den er lige i hans ånd. Finn ville altid gerne sprede sin kunst mest muligt. Og nu hvor han præger Sparekassens kalender, så bestemmer han altså også lidt over 2012, sagde en smilende Tchai Munch.

Glaskunsten, som er brugt til illustrationerne, bliver i nær fremtid udstillet på hovedsædet i Randers.

Alle kunder og andre interesserede kan fra i dag, onsdag 9. november, hente en kalender i en af Sparekassens afdelinger.

9. november 2011