25-års jubilar var verden rundt – et par gange

Ove Legarth Bjørn, som er kunderådgiver i Skanderborg, kan 1. juni fejre 25-års jubilæum.

− Jeg har jo egentlig brugt 34 år på at nå mit 25-års jubilæum, fortæller den 53-årige kunderådgiver, som aldrig har haft for vane at gå den slagne vej. − I 1981 startede jeg som elev i daværende Sparekassen Hammel, hvor jeg blev udlært og arbejdede, indtil jeg i 1986 pakkede mine sydhavsfrugter. Jeg sagde simpelthen mit job op og tog ud at rejse. I løbet af de næste fire år rejste jeg blandt andet jorden rundt to gange, ligesom jeg i en periode arbejdede som gartner ved kommunen, i produktionen på en plastvirksomhed og som handicaphjælper, fortæller Ove, der betegner sig selv som en ikke helt almindelig bankmand.

I 1990 genoptog Ove karrieren i Sparekassen Hammel, men også her forstod han at gøre arbejdslivet til et spændende eventyr. Ove har været med til at starte en finansafdeling op i Hammel og helt fra grunden at opbygge den afdeling i Skanderborg, hvor han har været souschef, en kort periode konstitueret afdelingsleder og nu er kunderådgiver. Skiltet på bygningen siger i dag Sparekassen Kronjylland.

− Ja, jeg har unægteligt været her en del længere end afdelingens inventar, men det vælger jeg at se som en fordel, da jeg kan dele ud af min brede faglighed og brogede livserfaringer, griner jubilaren, der selv er bosiddende i Skanderborg. Lysten til nye oplevelser har blandt andet ført til, at han har været engageret i handelstandsforeningen og byens øvrige erhvervsliv samt været med til at starte byens LIONS klub op. I dag er han meget engageret i SmukFest, hvor han er formand for Dankortboden i Sherwood.

At rejse er fortsat en stor del af Oves liv, og han nyder at rejse ud sammen med sin kone og søn.

Den atypiske kunderådgiver er at finde i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Skanderborg på jubilæumsdagen.