Vækstpris 2015

Onsdag 11. marts uddelte Sparekassen Kronjylland, Region Midtjylland og imidt v. Væksthus Midtjylland Midtjyllands Vækstpris.

Det blev LauRie, der kunne træde op på vinderskamlen med prisen − foran de to øvrige finalister House Doctor og International Furinture.

42 kandidater var indstillet til prisen. Tre kom igennem det skarpe nåleøje og gik videre til finalen, men det blev modevirksomheden LauRie, der kunne tage hjem til kollegerne med præmien i hænderne. Vinderen modtog også en check på 25.000 kroner, der er øremærket til de ansatte i virksomheden. Som et synligt bevis på at have vundet prisen kunne direktør Henrik Hansen fra LauRie også hjemtage en lille udgave af Sven Dalsgaards skulptur "De tre søjler".

− Vi er rigtig stolte og også meget beærede over, at det blev os, der vandt. Det er jo en anerkendelse af, hvad vi sammen med vores medarbejdere indtil videre har opnået med LauRie, siger Henrik Hansen.

Inden prisen blev overrakt af adm. direktør i Sparekassen Kronjylland Klaus Skjødt og formand for Vækstforum i Region Midtjylland Bent Hansen, var de tre finalister på scenen for at inddrage tilhørerne i deres spændende væksthistorier. Alle tre finalister har allerede oplevet massiv vækst, og alle har fortsat meget ambitiøse vækstplaner for de kommende år.

− I LauRie har vi planer om fortsat vækst. Planer, som i høj grad skal gennemføres sammen med vores kunder. Vi tænker og arbejder tæt sammen med vores kunder i en slags partnerskab med dem – og det er blandt andet disse partnerskaber, der har gjort LauRie til den virksomhed, vi er, forklarer Henrik Hansen, som nu også glæder sig til sammen med sine medarbejdere at finde ud af, hvad præmien på de 25.000 kroner skal bruges til.

− Det var et meget flot felt, der var indstillet til dette års vækstpris. Et felt, der vidner om, at der faktisk er rigtig mange vækstvirksomheder i regionen. Det var ikke nogen nem opgave at finde vinderen, men med LauRie har juryen fundet den helt rigtige vinder, og vi glæder os til at følge LauRies udvikling fremover, slutter adm. direktør i Sparekassen Kronjylland Klaus Skjødt.