Større sikkerhed i rideklubben

Kongsdal Rideklub er en aktiv rideklub, der året igennem afholder en række springstævner og -kurser.

– Som stævnearrangør skal vi naturligvis leve op til de gældende sikkerhedsregler, og en af dem hedder, at vi skal være udstyret med sikkerheds bomholdere. De gør, at springenes bomme ved berøring nemt falder ned og dermed ikke udgør så stor fare for hest og rytter, fortæller Heidi Haabendal, formand for Kongsdal Rideklub.

Fokus på sikkerhed
− Som alle andre rideklubber er Kongsdal udfordret på økonomien, så da sikkerheds bomholderne skulle indkøbes, ansøgte vi Sparekassen Kronjylland om støtte. Sparekassens gavefond valgte at give os 4.000 kroner til indkøbet, og det er vi rigtig glade for. Vi er en klub med mange arrangementer, og vi går meget op i, at sikkerheden er i orden, forklarer Heidi Haabendal.

– Vi vil med vores støtte gerne være med til at højne klubbens sikkerhed og samtidig bakke om en aktiv rideklub, som gør det godt over for en masse engagerede medlemmer. Støtten af bomholderne falder i tråd med Sparekassens ønske om at støtte lokale aktiviteter, som er til gavn i de områder, hvor vi har vores afdelinger og kunder, forklarer Sven Kjærgaard, der er afdelingsdirktør i Sparekassen Kronjylland i Assens og Mariager.

Kongsdal Rideklub ligger naturskønt i Assens med en flot udsigt ud over Mariager Fjord.