Støtter talentarbejdet i Randers Badminton

Randers Badminton Klub har modtaget 10.000 kroner fra sin hovedsponsor, Sparekassen Kronjylland. Pengene er øremærket udviklingen af klubbens talentarbejde.

Træning i Randers Badminton Klub.

Randers Badminton Klub kan nu sætte ekstra fokus på talentarbejdet i klubben. Det er en udvikling, som klubbens hovedsponsor, Sparekassen Kronjylland, støtter op om og ser som meget vigtig i forhold til at styrke badmintonsporten og samarbejdet på tværs af klubber i hele byen.

Udvikling i trygge rammer
− Nye lovende talenter har brug for at få deres talent udviklet og afprøvet i vante og trygge omgivelser, og det får de nu i højere grad mulighed for, lyder det fra Peter Thorsen, afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjyllands Nordre afdeling på Mariagervej.
− Vi sætter stor pris på, at der sker en udvikling på tværs af badmintonklubberne i Randers og nærmeste opland. Derfor glæder det os meget, at klubbens bestyrelse netop er gået i gang med et samarbejde med de andre klubber i byen. Det er netop denne udvikling, vi med vores donation ønsker at støtte. Vi synes rigtig godt om klubbens værdier, og det gør, at vi føler en stor glæde ved fortsat at være hovedsponsor i klubben, fortsætter Peter.

Talentarbejde på tværs af byen
Randers Badminton Klub forventer meget af det kommende talentarbejde og samarbejdet på tværs af klubberne i Randers:
− Alle i klubben ser det som enormt vigtigt, at byens badmintonklubber hjælpes ad med at forbedre talentmiljøet og samtidig få en større tilgang til sportsgrenen. Samarbejdet starter her til sommer og skal så udvikles og udbygges hen ad vejen. Der vil blandt andet blive sat fokus på fælles rekruttering, lejre og talenttræning, men også aktiviteter og hold på tværs af klubberne, forklarer klubbens formand Johnny Freiheit.

Til årets klubfest fik formand for Randers Badminton Klub Johnny Freiheit (t.v.) overrakt en check af Peter Thorsen, afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjyllands Nordre afdeling. De 10.000 kroner skal bruges til klubbens talentudvikling.