Gavefonden: Bådhuse til Kano- og Kajakklubben

Bådhusene ved Kano- og Kajakklubben Gudenå har længe været fyldt til bristepunktet med kajakker. Det rådes der bod på nu med en udvidelse.

Netop nu er der ved at blive lagt sidste hånd på en udvidelse af bådhusene i Kano- og Kajakklubben Gudenå. Husene vil 5. april stå klar til ibrugtagning og fremvisning, når de officielt indvies ved kajakklubbens standerhejsning, der markerer starten på den nye sæson. Sparekassen Kronjyllands Gavefond har støttet udvidelsen med 7.500 kroner.

Plads til 72 ekstra kanoer og kajakker

− Det er altid vigtigt for foreninger og idrætsklubber at kunne få økonomisk støtte som denne, da det udvider vores muligheder for aktiviteter og indkøb af udstyr til gavn for vores medlemmer, fortæller kasserer i Kano- og Kajakklubben Gudenå, Brian Jensen.

– Udvidelsen af bådhusene gør, at vi får plads til en del flere kanoer og kajakker, end vi hidtil har haft. Faktisk har vores bådhuse været helt fyldt op, så udvidelsen muliggør reelt set også, at der bliver plads til flere medlemmer i klubben, forklarer han. Den samlede udvidelse gør plads til 72 ekstra kanoer og kajakker.

I Sparekassen Kronjylland glæder man sig over at være med til at muliggøre udvidelsen af bådhusene:

− Det er et rigtig fint projekt, og vi synes, at støtten falder meget godt i tråd med vores ønske om at ville gøre en positiv forskel for et aktivt idræts- og foreningsliv i lokalområdet, fortæller Niels Sloth, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland Randers City.

De 7.500 kroner er bevilliget af Sparekassen Kronjyllands Gavefond.

Oprettet 25. marts 2014