Har givet ti computerskærme til "Vennepunktet"

Det faldt i god jord, da Sparekassen Kronjylland troppede op med ti computerskærme til "Vennepunktet". Det kreative værested drives af frivillige kræfter, så gaver og donationer er altid velkomne.

Der hersker en helt særlig fællesskabsfølelse i foreningen og aktivitetshuset "Vennepunktet" i Randers. Her er alt arbejde båret af frivillige, der lægger deres kræfter i at skabe et værested, hvor der er plads til alle, der vil samles til hyggeligt samvær og kreative aktiviteter. Her hjælper man hinanden, lytter og er sammen.

Stedet byder på en bred vifte af aktiviteter ugen igennem, og da udgifterne dækkes af brugerbetaling og fondsmidler, er en ekstra hjælp altid velkommen.

300 medlemmer

−Vi har næsten 300 medlemmer, så vi er mange om at bruge de faciliteter, vi stiller til rådighed. Det er derfor dejligt at opleve støtte fra Sparekassen Kronjylland, der har været så venlig at donere ti computerskærme til os. Vi vil gerne have udskiftet vores computerudstyr, så lige nu er vi også på udkig efter nye computere, fortæller Hans Mortensen, der er værestedets it-ansvarlige. Hans' store ønske er at få opdateret alt it-udstyret, så det kan stå mere tidssvarende, når medlemmerne skal undervises i it.

Peter Thorsen, afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland på Mariagervej, besøgte for nylig stedet og blev meget imponeret over huset:

− Det er utrolig flot, at "Vennepunktet" kan tilbyde så mange spændende aktiviteter. Ikke mindst når man tænker på, at de drives af frivillige. Den forskel, som stedet gør for så mange mennesker, vil vi gerne være med til at støtte med vores donation af de ti computerskærme, forklarer han.

På billedet ses holdleder gennem mere end 19 år, Sonja Søborg sammen med altmuligmanden Kaj Rasmussen