Gavefonden støtter Singletrack Grenå

Da Grenå Cykle Club onsdag 26. februar afholdt generalforsamling, vakte særligt ét punkt på dagsordenen glæde.

Grenå Cykle Club fik på sin generalforsamling overrakt redskaber for 3.000 kroner til vedligeholdelse af Singletrack Grenå – et smalt cykelspor, som er anlagt i skovbunden af Grenå Plantage. Sporet, som er landets længste singletrack for mountainbikere, kræver løbende vedligeholdelse og reparationer, og til det arbejde har Grenå Cykle Club fået tildelt 3.000 kroner til redskaber fra Sparekassen Kronjyllands Gavefond.

Nye redskaber til vedligehold

− Arbejdet med at vedligeholde singletracket kræver en kæmpe frivillig opbakning, og til den indsats har vi længe manglet fysiske redskaber til at lette arbejdet, fortæller Jens Erik Jakobsen fra Grenå Cykle Club. −Når vi har skullet køre træflis på sporet, har kartoffelgreb fx været en stor mangel, da det er det eneste redskab, man kan skovle flis med. Vi har heldigvis en masse frivillige, der året rundt hjælper med at holde sporet i tip top stand. Med de nye hjælpemidler som trillebøre, greb og lignende bliver de frivillige klædt endnu bedre på til opgaven. Så både cykelklubben, de frivilligere hjælpere og de mange mountainbikere, der benytter sporet, sætter meget stor pris på støtten, forklarer han.

Tiltrækker flere cykelfolk og turisterLone Breum og Jens Erik Jakobsen

Lone Breum, rådgiver i Sparekassen Kronjylland, Grenå, fortæller, at Sparekassen glæder sig over med støtten at kunne gøre en positiv forskel for lokalområdet:

− Udover at det skaber glæde for medlemmerne i Grenå Cykle Club at få redskaber til forbedring af sporet, så kommer det også en masse andre borgere til gode. Med vedligeholdelse af sporet er vi nemlig også med til at passe på den natur, som ruten er anlagt i, ligesom det er med til at trække endnu flere cykelfolk og turister til området, pointerer Lone. De 3.000 kroner til redskaber er bevilliget af Sparekassen Kronjyllands Gavefond, som hvert år donerer beløb til foreninger, klubber og aktiviteter i de lokalsamfund, hvor Sparekassen har sine kunder.

Oprettet 27. februar 2014