Ny flydebro i Mariager

Mariager Kajakklub får bedre faciliteter.

En ny og meget bedre flydebro står nu klar, så medlemmerne i Mariager Kajakklub nemmere kan få bådene i vandet og komme ud og nyde Mariager Fjord. Et økonomisk tilskud fra Sparekassen Kronjyllands gavefond var med til at få projektet søsat.

- Vi har siden opstarten af klubben haft et godt og kontinuerligt samarbejde med Sparekassen Kronjylland, og den seneste donation har været et kærkomment tilskud til vores nye flydebro, der er meget bedre end den gamle, fortæller kajakklubbens formand, Torben Holmgren.

For Sparekassen Kronjylland er kajakklubben et godt eksempel på de mange muligheder, der er i og omkring fjorden.

- Vi har Danmarks smukkeste fjord, og den skal vi naturligvis bruge. Her er kajakklubben et stort aktiv med cirka 130 medlemmer, der både rummer mange lokale og mange, der søger til Mariager på grund af vores unikke og skønne natur. Det er vi glade for, at vi kan være med til at understøtte, fortæller Jeanette Leth Neldorf, der er privatkundechef for Sparekassens afdelinger i Mariager og Assens.

Sparekassen Kronjylland har været en aktiv del af Mariager Kajakklub siden starten, og ifølge Torben Holmgren har det været helt afgørende.

- Vi kunne ikke have opbygget en klub uden. I dag giver sponsoraftalen os mulighed for at gøre noget ekstra for medlemmer, og det er meget vigtigt, så vi alle kan mærke, at vi er med i en klub. Samtidig føler vi også, at vi er kommet dertil, at vi kan give noget tilbage til Sparekassen, forklarer Torben Holmgreen.