Bjergby Forsamlingshus bliver moderniseret

5.000 kroner i støtte til projektet fra Sparekassens gavefond.

Borgerne i Bjergby står som mange andre i mindre byer med udfordringen om at vedligeholde og bevare det lokale forsamlingshus. I Bjergby var man klar over at der skulle træffes en afgørelse om, huset skulle sælges, rives ned eller sættes i stand. Der var stor opbakning til at istandsætte huset og ikke mindst til at hver især bidrager til projektet.

Bestyrelsen i forsamlingshuset har vedtaget en udviklingsplan, der samlet set skal forbedre huset og samtidig skal forbedre udlejningsmulighederne for forsamlingshuset. Planen indeholder blandt andet ønsket om at udskifte og isolere gulvet i salen. For det første fordi det eksisterende gulv i høj grad trængte til at blive udskiftet, og fordi et nyt velisoleret gulv vil reducere energiforbruget og forbedre indtrykket af huset.

Arbejdet med at udskifte gulvet bliver udført af forsamlingshusets medlemmer i forening.

Bjergby Forsamlingshus har søgt om støtte og fået tildelt 5.000 kroner i bidrag til renoveringen fra Sparekassen Kronjyllands gavefond.

Her er afdelingsdirektør i Spentrup Jacob Tange sammen med Lars Iversen og  Jens Damsgaard Rasmussen, der er henholdsvis formand for og medlem af bestyrelsen i Bjergby Forsamlingshus.